روز دوم: حظ حضور

روز دوم: حظ حضور


برای روز دوم خوب است که برای نماز اول وقت به حرم مطهر بیایید و نماز جماعت را به همراه دیگر زائران تجربه کنید. می‌توانید علاوه بر این به فکر بهره‌مندی از هنر و تاریخ در اماکن حرم رضوی باشید.

خیابان نواب صفوی، صحن کوثر، صحن آزادی
بخوانیم: زیارت امین الله 
انجام دهیم: دو رکعت نماز حاجت

وقت سلام 
باب‌السلام معروف‌ترین ایوان این صحن است که علما و بزرگان از گذشته به رسم ادب از این محل که پایین پای حضرت است، وارد حرم می‌شدند. اگر از ایوان ساعت وارد این صحن شوید، از همان ورودی می‌توانید نمای روضه منوره را در ایوان روبه‌رو ببینید. 

فرصت تماشا
قبل از ورود به صحن آزادی اگر به صحن کوثر بروید، می‌توانید  از مجموعه موزه‌های حرم دیدن کنید. از مهم‌ترین موزه‌ها، موزه مرکزی است که دارای قسمت‌های مختلفی مانند گنجینه حرم، مدال، سکه، سلاح‌های سرد و گرم، ظروف، نجوم و ساعت و غیره است. 

بفرمایید چای
حتماً تعریف چایخانه حضرت را زیاد شنیده‌اید. امروز می‌توانید میهمان چای حضرت باشید که چادر آن بین صحن پیامبر اعظم(ص) و صحن کوثر قرار دارد. اگر اهل گرفتن عکس یادگاری هستید، خیمه چایخانه فضای مناسبی برای سلفی با حرم مطهر است.

وقت راز و نیاز

دعا توصیه ائمه اطهار برای ماهی ست که استجاب تضمین شده است. با شرکت در برنامه‌های مناجات خوانی حرم مطهر می‌توانید این توصیه را در مکانی متبرک عملی کنید. به طور مثال هر بامداد به رواق امام خمینی سری بزنید و همراه مناجات خوانی سایر زائران شوید.

پای منبر علما 
این روزها فرصت خوبی فراهم شده است که در حرم مطهر پای منبر برخی از علما بنشینید. رواق امام خمینی یکی از اماکنین است که در آن برنامه های سخنرانی هر روز بعد از نماز ظهر و عصور و شب‌ها بعد زا نماز مغرب و عشاء برقرار است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه