ترنم عطر بهار انقلاب در نگارخانه موزه رضوی

ترنم عطر بهار انقلاب در نگارخانه موزه رضوی

مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی با مشارکت موزه رضوی، نمایشگاه «عطر بهاران» را با نمایش اسناد، مطبوعات و تصاویر روزهای انقلاب در نگارخانه موزه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار کرد.


به گزارش آستان نیوز، در این نمایشگاه هشت سند، 19 قطعه تصویر و 12 نسخه مطبوعات به نمایش گذاشته شده است.
فاطمه خندان، کارشناس اسناد انقلاب در حاشیه برگزاری این نمایشگاه گفت: تصاویر به نمایش درآمده  عکس‌های ارزشمندی از انقلاب سال 1357 است که توسط عکاسان حرفه‌ای یا علاقه‌مندان به ضبط وقایع انقلاب همچون آقایان اسلامی، عرفانیان و ناصری مهر تهیه شده و به صورت اهدایی و یا خریداری در آرشیو اسناد انقلاب سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی جای گرفته است.
وی با اشاره به آرشیو 2 هزار و 500 قطعه عکس از مجموعه انقلاب اسلامی مشهد و خراسان، این مرکز را دارای یکی از غنی‌ترین مراکز آرشیوی عکس‌های انقلاب اسلامی ایران توصیف کرد.
وی محتوای تصاویر را برگرفته از شاخص‌ترین حوادث انقلاب در مشهد از جمله اعتصابات ادارات و نهادهای مختلف از آبان تا بهمن 1357،  حمله رژیم به بیمارستان امام رضا (ع )، تحصن پزشکان و علما و مردم و نیز راهپیمایی متحصنان درطول دوره تحصن از 23آذر تا 5 دی ماه 1357 عنوان کرد. 
علاقه‌مندان می‌توانند تا 22 بهمن ماه با مراجعه به نگارخانه موزه مرکزی رضوی واقع در صحن کوثر از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه