شورای امنیت سازمان ملل: همه کشورها با ایران همکاری کنند

ادامه واکنش‌ها به شهادت یازده حافظ امنیت

شورای امنیت سازمان ملل: همه کشورها با ایران همکاری کنند

واکنش‌ها به حمله تروریستی جیش‌الظلم علیه حافظان امنیت در سیستان و بلوچستان هنوز هم ادامه دارد. در این حمله که بامداد چهارشنبه در راسک اتفاق افتاد یازده نفر از پرسنل نیروی انتظامی شهید شدند.


در ادامه واکنش‌ها روز گذشته، شورای امنیت سازمان ملل متحد بیانیه‌ای را در خصوص حمله تروریستی به کلانتری راسک در سیستان و بلوچستان صادر کرد. براساس این بیانیه، اعضای شورای امنیت حمله تروریستی به پاسگاه پلیس راسک در استان سیستان و بلوچستان ایران در 24 آذر ماه را به شدیدترین الفاظ محکوم کردند. 
اعضای شورای امنیت بر ضرورت پاسخ‌گویی عاملان، سازمان دهندگان، تأمین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آن‌ها تأکید کردند. آن‌ها از همه کشورها خواستند، بر اساس تعهدات خود و طبق قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوط به شورای امنیت، با دولت جمهوری اسلامی ایران و سایر مراجع ذی‌ربط در این زمینه همکاری فعال داشته باشند.
همزمان علمای اهل سنت در استان کردستان این اقدام گروهک تروریستی جیش‌الظلم را محکوم کردند.
به گزارش تسنیم، ماموستا فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهادت این نیروهای فداکار فراجا سبب غم و ناراحتی همه مردم کردستان به‌ویژه علمای اهل‌سنت شد، گفت: «حمله ناجوانمردانه تروریست‌ها با سرکردگی و حمایت ایادی استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل‌مجعول را به پاسگاه انتظامی شهرستان راسک محکوم کرده و خواستار برخورد با عاملان این جنایت نابخشودنی هستیم».
وی افزود: «امنیت، آسایش و اتحاد کنونی ودیعه‌ای است که مرهون خون این بزرگمردان سبزپوش است و قطعاً این افتخار دفاع از امنیت کشور و تقریب میان امت اسلامی ایران عزیز، یعنی داشتن توفیق مضاعف برای شهیدان این مرز و بوم سعادتی است که نصیب هر کسی نمی‌شود».
ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه بانه نیز در واکنش به این واقعه تلخ، خواستار تقاص خون شهدا شد.
وی بیان کرد: « از فراجا و همه دستگاه‌های امنیتی اطلاعاتی می‌خواهیم انتقام خون به ناحق ریخته این جوانان مظلوم را از تروریست‌ها بگیرند تا کمی این داغ تسکین یابد». 
ماموستا مصطفی شیرزادی، امام جمعه مریوان نیز در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: «قطعاً پشت چنین حوادث تروریستی و مذبوحانه‌ای دشمنان قرار دارند؛ چراکه آنان چشمِ دیدن امنیت کنونی کشورمان را ندارند. تروریست‌های جنایتکار از نوکران استکبار هستند».
ماموستا محمد امین راستی، امام جمعه موقت سنندج نیز اظهار کرد: «چنین جنایاتی در راستای اهداف دشمن، صهیونیست و آمریکا انجام می‌شود. دشمنان همواره دنبال برهم زدن امنیت پایدار کشور و ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی هستند. خون پاک شهدا حافظ انقلاب است و توطئه‌های دشمنان پایه‌های اسلامی انقلاب را مستحکم‌تر خواهد کرد».

برچسب ها :
ارسال دیدگاه