تست معاینه فنی با سیخ کباب!

تست معاینه فنی با سیخ کباب!

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا ضمن انتقاد از بی‌توجهی برخی از دستگاه‌ها به وظایف خود در امر کاهش جان‌باختگان و آسیب‌دیدگان تصادفات رانندگی بار دیگر بر ضرورت افزایش ایمنی خودرو و جاده و همچنین اصلاح قوانین به منظور افزایش بازدارندگی آن تأکید کرد.


​​​​​​​به گزارش ایسنا، سردار سیدکمال هادیانفر در نشست خبری روز گذشته گفت: حوزه پلیس راهور حوزه کاملاً متفاوتی است که با جان مردم سروکار دارد. برای درک بهتر اهمیت این موضوع باید بگویم در همین یک ساعتی که این جلسه برگزار شد، دست کم دو نفر در جاده‌های ما و در تصادفات رانندگی کشته شدند و ۵۰ نفر نیز دچار مجروحیت شدند که از این تعداد دست کم ۲۰ نفرشان برای همیشه دارای معلولیت خواهند بود. این آمار به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست.
هادیانفر افزود: سال ۸۳ من در پلیس راهور بودم. آن زمان ۵هزارو200 نقطه حادثه ساز در کشور بود. زمانی که دوباره به پلیس راهور بازگشتم در سال ۹۸ خواستند آمار نقاط حادثه خیز در شهرها و جاده ها را به ما بدهند. باز هم آمار ۵هزارو200 نقطه بود. خب چرا در این مدت کاری نشده؟
وی با اشاره به واردات خودرو به کشور گفت: یک زمانی شنیدیم قصد دارند خودرویی کمتر از ۱۰ هزار دلار هندی بیاورند. خب این چه کاری است؟ اگر قرار باشد خودرو ناایمن هندی را وارد کنند، همین تیبا و پراید خودمان هم بود دیگر. ما موافق واردات خودرو هستیم، اما می‌گوییم واردات خودرو ایمن. در واردات باید کیفیت خودرو ارتقا پیدا کند.
رئیس پلیس راهور فراجا افزود: زمانی که در سال ۸۵ واردات خودرو آزاد شد این موضوع تأثیر مستقیم بر خودروهای تولید داخل داشت و حتی کشته‌های ما نیز کاهش پیدا کرد.
وی به تعیین سن فرسودگی خودرو در قانون نیز اشاره کرد و گفت: قانون آمده و سن فرسودگی خودرو را مشخص کرده، اما از آن طرف یک نفر رفته و در دیوان عدالت شکایت کرده معاینه فنی باید معیار باشد. کدام معاینه فنی وقتی در همین اطراف تهران سیخ کباب را وارد اگزوز می‌کنند و با آن تست چهارگاز می‌گیرند، من نمی‌توانم چشمم را روی این موارد ببندم. گاهی برخی از این شرکت های معاینه فنی ما را دعوت می‌کنند و می‌گویند از ما حمایت کنید. چه حمایتی باید بکنیم وقتی در طرف دیگر جان و ایمنی مردم وسط است. خب این‌ها را به خاطر پولش می‌گویند، اما جان مردم مهم‌تر است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه