وقوع بیش از 2هزار سرقت در 4 ماه!

وقوع بیش از 2هزار سرقت در 4 ماه!

رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در چهار ماهه ابتدای سال جاری ۲هزار و ۹۵ مورد سرقت از مکان‌های خصوصی و دولتی در سطح استان انجام شده است، گفت: سرقت از مکان‌های خصوصی و دولتی، حدود 5/35 درصد از کل سرقت‌ها در استان را شامل می‌شود.


سرهنگ مقصود رستگار اظهار کرد: در بازه زمانی چهار ماهه ابتدای سال جاری یک هزار و ۶۱۸ مورد سرقت سیم و کابل، معابر، دوچرخه و... نیز در سطح استان اتفاق افتاده که بیش از ۲۷ درصد از سرقت‌ها را شامل می‌شود.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در همین مدت ۳۷۱ مورد سرقت منزل، ۲۸۴ مورد سرقت موتورسیکلت، ۱۲۵ مورد سرقت مغازه، ۹۷مورد کش رو زنی، ۹۳ مورد سرقت خودرو، ۸۶ مورد سرقت احشام و جیب‌بری با سه مورد به ترتیب بقیه سرقت‌ها در سطح استان را شامل می‌شوند.
رئیس پلیس آگاهی استان با تأکید بر اینکه یکی از راهکارهای پیشگیری از سرقت، دستگیری هدفمند سارقان و مالخران و همچنین کشف اموال مسروقه است، تصریح کرد: این مهم با جدیت تمام، سرلوحه کار پلیس است و می‌طلبد همکاری مردم و همچنین حمایت دستگاه قضایی از پلیس بیش از پیش افزایش یابد.
سرهنگ رستگار با اشاره به اینکه باید سازمان‌ها و سایر دستگاه‌ها در راستای اقدامات پیشگیرانه پای کار بوده و کنار پلیس باشند، ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر سرقت‌ها در حوزه مکان‌های خصوصی و دولتی بوده، لازم است دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در این زمینه ضمن توجه به توصیه‌ها و هشدار های پلیس، اقدامات پیشگیرانه را سرلوحه کار خود قرار دهند.
رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار ما از دستگاه قضایی این است که همان‌گونه که تا کنون پلیس را در امر برخورد با مجرمان و سارقان یاری کرده‌اند، از این پس نیز می‌طلبد این همکاری‌ها بیش از پیش افزایش یابد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه