معلولان زنجانی  کارت هوشمند می‌گیرند

معلولان زنجانی  کارت هوشمند می‌گیرند

زنجان

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: برای تمام معلولان زیر پوشش بهزیستی در استان کارت هوشمند ویژه صادر شده است.


​​​​​​​سلمان حسینی به صدور کارت هوشمند برای معلولان در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تاکنون برای تمام معلولان زیر پوشش بهزیستی استان کارت هوشمند ویژه صادر شده است.
وی اظهار کرد: صدور کارت هوشمند برای معلولان از نیمه دوم سال ۹۲ شروع شده و با این کارت افراد معلول می‌توانند در تمام کشورها، بدون ارائه گواهی، از خدمات سازمان‌های مرتبط با حوزه معلولان استفاده کنند.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: بهزیستی استان زنجان در صدور کارت هوشمند برای معلولان عملکرد خوبی دارد.
حسینی به مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: دریافت وسایل کمک توانبخشی، استفاده از امکانات ورزشی و تفریحی، استفاده نیمه‌بها از وسایل نقلیه عمومی، تخفیف درمانی و بیمارستانی، دوره‌های آموزشی رایگان فنی و حرفه‌ای، معافیت هزینه صدور پروانه ساخت و عوارض نوسازی از مزایای کارت هوشمند است.
وی با بیان اینکه با برگزاری کمیسیون‌های پزشکی تشخیص نوع و شدت معلولیت بر مبنای استانداردهای بین‌المللی، کارت شناسایی معلولان زنجانی صادر می‌شود، ابراز کرد: با استفاده از کارت هوشمند بین‌المللی «ای‌سی‌اف» معلولان، بسیاری از مشکلات مرتبط با اجرای برنامه‌ها و ارائه امکانات به جامعه هدف معلولان تسریع می‌شود.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان به تعداد معلولان زیر پوشش بهزیستی استان هم اشاره کرد و افزود: در حاضر بیش از ۲۲ هزار معلول زیرپوشش بهزیستی و در سامانه بانک اطلاعاتی ثبت شده‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه