ساخت ۱۰۰ هزار واحد خوابگاه  متأهلی در دانشگاه‌های کشور

ساخت ۱۰۰ هزار واحد خوابگاه  متأهلی در دانشگاه‌های کشور

اردبیل  


رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ساخت ۱۰۰هزار واحد خوابگاه متأهلی در دانشگاه‌های کشور خبر داد.
مسعود گنجی در نشستی با سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امور مربوط به خوابگاه، وام و تغذیه دانشجویی بر عهده صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، گفت: سعی ما در مورد وام‌های دانشجویی این است که اجازه ندهیم دانشجویی در بحث مالی با مشکل باقی بماند.
وی افزود: در حوزه خوابگاه نیز تأمین، تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها بر عهده صندوق رفاه بوده و ساخت خوابگاه بر عهده معاونت اداری و مالی وزارت است.
گنجی گفت: اداره کل راه و شهرسازی برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی موظف است زمین لازم را احصا و به صورت رایگان در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهد.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: به دنبال ساخت ۱۰۰هزار واحد خوابگاه متأهلی در سطح کشور هستیم و سهم دانشگاه محقق اردبیلی در این خصوص ۶۰۰ واحد خوابگاهی است.
گنجی با اشاره به تسهیلات اعطایی برای تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی تصریح کرد: در تبصره ۳ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، 2 میلیارد یورو به صورت فاینانس پیش‌بینی شده که همت مسئولان دانشگاه محقق اردبیلی را می‌طلبد تا از این ظرفیت مهم استفاده نمایند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به استفاده دانشگاه‌ها از اوراق مالی اسلامی برای تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی تأکید کرد و گفت: همچنین در صورتی که دانشگاهی بتواند وامی برای طرح‌هایی مثل خوابگاه یا آشپزخانه از بانک بگیرد، اصل وام را دانشگاه و سود این وام را صندوق رفاه دانشجویان پرداخت خواهد کرد.
وی افزود: انتظار می‌رود دانشگاه محقق اردبیلی ایجاد خوابگاه برای یک هزار و ۱۰۰ دانشجوی پسر، یک هزار و ۷۰۰ دانشجوی دختر و ۶۰۰ واحد خوابگاهی متأهلی را برنامه‌ریزی کند و صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم نیز در این راه حامی دانشگاه خواهد بود.
گنجی اظهار امیدواری کرد: همه دانشگاهیان با استفاده از پتانسیل‌های موجود در دانشگاه دست به دست هم دهند و زمینه‌های ارتقای دانشگاه را در ابعاد مختلف فراهم آورند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه