بیش از 117 هزار نفر زیر پوشش بهزیستی استان قرار دارند

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی:

بیش از 117 هزار نفر زیر پوشش بهزیستی استان قرار دارند

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر 117هزار و 869 نفر معادل ۴۲هزار و ۲۶۸ خانوار زیر پوشش این نهاد هستند که از این تعداد ۲۲هزار و ۹۲۵ نفر مستمری‌بگیر بوده و مابقی از خدمات غیرمستمر در بخش‌های مختلف بهره‌مند هستند.
محسن توحیدی مقدم اظهار کرد: سال گذشته 3هزار و ۵۶۰ نفر به تعداد خانوارهای زیر پوشش بهزیستی استان افزوده شد.
 وی درخصوص اشتغال‌زایی مددجویان این نهاد افزود: در سال گذشته برای 916 نفر اشتغال ایجاد شده که برای این تعداد 370میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی‌ادامه داد: همچنین در سال جاری نیز برای هزار و 514 نفر اشتغال‌زایی در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در ادامه تعداد مراکز نگهداری ایتام از سن شیرخوار تا ۱۸سالگی را 14مرکز برشمرد و گفت: در این مراکز ۲۲۱ نفر مقیم هستند.
توحیدی مقدم همچنین تصریح کرد: در حال حاضر 23 مرکز شبانه‌روزی توانبخشی معلولان ذهنی، جسمی و سالمندان و ۲۱ مرکز روزانه کودکان اوتیسم در استان وجود دارد که در این مراکز به ترتیب 740 و 655 نفر هستند.
این مقام مسئول افتتاح 64 واحد مسکونی، غباروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده ایثارگر، بازدید از مراکز زیر پوشش، افتتاح نمایشگاه دستاوردهای مددجویان، توزیع سبد کالا، برگزاری زیارت عاشورا، برگزاری مسابقات و... را ازجمله برنامه‌های این نهاد در هفته بهزیستی اعلام کرد.
توحیدی مقدم بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است ۷۰۰ مسکن در سال جاری در اختیار مددجویان قرار گیرد، البته ممکن است پایان کار بخشی از این موارد به سال آینده موکول شود.
وی از در نوبت بودن حدود ۲۰۰ پرونده برای فرزندخواندگی در استان خبر داد و گفت: هم اکنون از این تعداد ۳۰ پرونده در جریان است.
وی در انتها گفت: از ۵هزار و ۷۹۳ پرونده طلاق ارجاع داده شده به مراکز مشاوره بهزیستی، ۱۰۱مورد منجر به سازش شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه