«شیخ احمد جامی»منادی وحدت است

استاندار خراسان رضوی:

«شیخ احمد جامی»منادی وحدت است

استاندار خراسان رضوی گفت: شخصیت شیخ احمد جامی، به عنوان عارفی دارای مرتبه‌ای بلند و باشکوه در عرفان، منادی و الگوی وحدت در جامعه است.
به گزارش ایرنا نظری در آیین آغاز نخستین همایش بین‌المللی هزاره «شیخ جام» در شهرستان تربت‌جام افزود: با توجه به بازگشت به خود و فطرت این عارف بلندمرتبه و جست‌وجوی راه حقیقت در دوران جوانی، می‌توان این را جزو ویژگی‌ها و استعداد ممتاز وی دانست.
وی اعتقاد به اسلام و دین را از جمله شئون برجسته شخصیتی شیخ احمد جام برشمرد و اظهار کرد: این عارف بزرگ در نقش هدایتی قرار گرفت و با دریافت تعالیم تعالی‌بخش اسلام، مردم جامعه را هدایت می‌کرد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: جایگاه و شأن مردمی این عارف بزرگ و مردمی بودن او و نیز شأن ادبی که داشت از دیگر خصوصیات خاص و ویژه شیخ احمد جامی است.
وی با بیان اینکه وحدت‌بخشی از مهم‌ترین ویژگی‌های این عارف بزرگ است، گفت: هیچ نقطه انحرافی در زندگی وی و در شئون دینی و اسلامی زیست آن بزرگوار وجود ندارد و در نگاه وی وحدت در دو بخش عام و فردی، آن هم در جامعه دینی و اسلامی به عنوان مهم‌ترین زیرساخت محسوب می‌شود.
وی گفت: خوشبختانه در شهرستان تربت‌جام با این سابقه تاریخی و بر اساس شناخت و تجارب عملی موجود از این منطقه، وجود شخصیت‌هایی مانند شیخ احمد جام در زندگی اجتماعی و عمومی مردمان این منطقه نیز موجب بروز و ظهور وحدت شده است.
استاندار خراسان رضوی تحقق وحدت را در نگاه بلند، توجه به آرمان‌ها، ارزش‌ها و داشتن نگاه کلان دانست و ادامه داد: وظیفه مسئولان برداشتن چالش‌هاست و ما هم بر این باوریم و مسئولیت را به عنوان شرط خدمت پذیرفته‌ایم.
گفتنی است نخستین همایش بین‌المللی شیخ الاسلام احمد جام در بزرگداشت این شخصیت پرآوازه روزهای ۲۲ و ۲۳ تیرماه در شهرستان تربت جام برگزار می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه