افزایش پنج برابری مبتلایان کرونا در خراسان جنوبی

افزایش پنج برابری مبتلایان کرونا در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی از افزایش پنج برابری مبتلایان به کرونا در این استان خبر داد و گفت: با توجه به شیوع دوباره این ویروس، از مردم درخواست داریم علاوه بر انجام سریع‌تر واکسیناسیون، دستورالعمل‌های بهداشتی را به‌طور کامل رعایت کنند. غلامرضا شریف‌زاده در گفت‌وگو با ایرنا‌افزود: از نیمه اردیبهشت امسال تا اوایل تیر روزانه به‌طور متوسط کمتر از پنج مورد ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد و از چهارم تیر ماه این آمار افزایش یافت.
وی با بیان اینکه این روند افزایشی در دو هفته اخیر ادامه داشته است، گفت: براساس نتایج ۹۲ آزمایش PCR جدید ۳۷ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند که شامل ۶ مورد بستری و ۲۸ مورد سرپایی است.
دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: همچنین در این مدت ۶۶ آزمایش سریع (RT) انجام شد که از این طریق هم ۴۴ بیمار شناسایی شدند .بنابراین از مجموع ۱۵۸ آزمایش تشخیص کرونا در روز پنجشنبه گذشته ۸۱ بیمار جدید شناسایی شدند که بیشترین آمار همه‌گیری در هفته‌های اخیر است.
شریف‌زاده بیان کرد: در حال حاضر ۲۰بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که تست کرونای ۱۳ نفر مثبت بوده و یک نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه