راه‌اندازی بازار آب در قزوین

راه‌اندازی بازار آب در قزوین

قزوین

  استاندار قزوین اعلام کرد: برای نخستین بار در کشور بازار آب را در استان قزوین راه‌اندازی خواهیم کرد. در این بازار برای فضای تعامل و فروش آب برنامه‌ریزی شده است. این فضا سبب ایجاد بازار آب خواهد شد و هر کس حقابه غیربهره‌بردار دارد، می‌تواند آن را بفروشد که این امر بهره‌وری اقتصادی و صنعت را به همراه خواهد داشت.
محمدمهدی اعلایی اظهار کرد: مدیران اقتصادی و مسئولان سیاست‌گذار استان متوجه ظرفیت‌های صنعتی استان هستند. اگر مسئله‌ای در مسیر توسعه و حمایت از تولید وجود داشته باشد، ناشی از دو موضوع است؛ نخست آنکه در اختیارات مدیران نیست و یا آنکه از آن مطلع نیستند.
وی افزود: مدیران اجرایی، شرکای اجتماعی فعالان اقتصادی‌اند. بنابراین می‌خواهیم در جهت توسعه کلان و رشد اقتصادی در کنار بنگاه‌های اقتصادی قرار بگیرند. هیچ‌کس حق ندارد در مسیر حرکت مدیران پاکدست شائبه ایجاد کند و در این راه با کسانی که بخواهند ظرفیت‌های استان را نادیده بگیرند، مقابله خواهیم کرد.
اعلایی خاطرنشان کرد: در قوانین حمایتی تأمین مالی، زنجیره‌ای در دستور کار دولت قرار گرفته است و این یک شرایط الزامی برای ارتقای اثرگذاری منابع مالی در اختیار ماست و می‌تواند سرعت توسعه را به شکل متوازن و مرتبط به هم در بخش‌های مختلف زنجیره‌های تولیدی ایجاد کند.
استاندار قزوین بیان کرد: در سال‌ جاری در کشور برای رشد اقتصادی 8 درصدی و در استان قزوین برای رشد 8.5 درصدی برنامه‌ریزی شده که رسیدن به این هدف در استان به ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه