آمار مساجد غیرفعال نگران‌کننده است

مدیرعامل بنیاد هدایت:

آمار مساجد غیرفعال نگران‌کننده است

حجت‌الاسلام میرمحمدیان گفت: در آمایش سال گذشته مساجد وضعیت 52 هزار و 900 مسجد به صورت میدانی ثبت شد که آمار مساجد غیرفعال نگران‌کننده است.
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدناصر میرمحمدیان، مدیرعامل بنیاد هدایت در سومین نشست هیئت امنای بنیاد هدایت به ارائه گزارشی از فعالیت‌های بنیاد هدایت در سال گذشته پرداخت و گفت: در مهرواره اوج 53هزار مسجد را شناسایی کردیم و 22هزار امام به فرمان رهبری مبنی بر ارتقای فعالیت امامان لبیک گفتند. بیش از 10 هزار نفر هم مسائلی را که برای شناسایی و حل آن‌ها اقدام کرده بودند ثبت کردند.
وی عنوان کرد: در طول دو سال گذشته برخی عملیات‌های گفتمان‌ساز را رقم زده‌ایم و مهرواره اوج یکی از این عملیات‌ها بود. برای رقم خوردن این مهرواره اتفاق‌های جنبی مهمی نیز واقع شد که یکی از آن‌ها این بود که مدیران تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها و امامان را در خصوص مهارت حل مسئله آموزش دادیم و مهم این بود که این سخن جا بیفتد که ما باید حل مسئله را بیاموزیم.
مدیرعامل بنیاد هدایت با اشاره به اجرای طرح مواسات توسط امامان محله گفت: در ابتدای کار همه این طرح را در توزیع بسته‌های غذایی می‌دیدند. ما تلاش کردیم در ذهن امامان به عنوان مخاطب ما افق‌گشایی شود و اینکه بدانند بسته مد نظر ما در حل مسئله بسته وسیعی است و این حل مسئله را امام نباید به تنهایی حل کند بلکه براساس قیام به قسط مردم باید پای کار بیایند.
وی به ارائه آماری از مساجد کشور پرداخت و عنوان کرد: وضعیت 52 هزار و 900 مسجد در مهرواره اوج به صورت میدانی ثبت شد؛ آمار مساجد غیرفعال کشور نگران‌کننده است.
حجت‌الاسلام میرمحمدیان ادامه داد: گام بعدی آموزش حل مسئله به همه مدیران سازمان تبلیغات اسلامی در نشست کوثر هدایت بود و از این تاریخ به بعد خانواده‌های مدیران هم وارد عرصه شدند و به عنوان راهیار شریکةالامام‌ها شروع به فعالیت کردند و بدون اینکه هزینه‌ای افزوده شود برای حل مسائل مرتبط با موضوع خانواده یاریگر امام هستند. در گام بعدی این نمایشگاه را در دل نمایشگاه بین‌المللی قرآن هدایت برپا کردیم که کار بسیار دشواری بود.
وی به برگزاری سومین نمایشگاه مسجد جامعه‌پرداز در مسجد جمکران اشاره کرد و افزود: بیشتر کسانی که از نمایشگاه مسجد جامعه‌پرداز بازدید کردند ابراز شعف داشتند. این نمایشگاه فرصتی برای برگزاری مباحثات علمی در زمینه موضوع امامت است و روی آن هم می شود کار رسانه‌ای کرد.
حجت‌الاسلام میرمحمدیان از تولید مستند مسابقه تلویزیونی «همسایه» خبر داد و گفت: این مستند مسابقه قرار است با همکاری شبکه اول سیما تهیه و پخش شود؛ موضوع آن حل مسئله توسط امامان محله است.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب امام جماعت را مدیر طبیعی مسجد می‌دانند، ابراز کرد: امام اگر خوب عمل کند می‌تواند مردم را به میدان بیاورد؛ کمک به این امامان برای اینکه از جایگاه امام جماعتی ارتقا پیدا کنند و امام محله شوند، مسئولیت خطیری است که بر زمین مانده بود، به همین دلیل ما روی تعالی شبکه امامت سرمایه‌گذاری کردیم تا گام مهمی در مسیر تحول مساجد کشور برداشته شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه