«هناس» نشان می‌دهد ترور ابزار شیطانی است

معاون سیاسی وزارت امور خارجه:

«هناس» نشان می‌دهد ترور ابزار شیطانی است

علی باقری کنی معاون سیاسی وزارت امورخارجه که این روزها به‌واسطه بن‌بست در مذاکرات اندک زمانی پیدا کرده، فیلم هناس را دیده و درباره آن صحبت کرده است. رئیس تیم مذاکره‌کننده برجام و دبیر سابق ستاد حقوق بشر، پس از تماشای فیلم سینمایی هناس، که روایتی پرتلاطم از زندگی داریوش رضایی‌نژاد از شهدای ترور هسته‌ای، همسر و فرزندش را به تصویر می‌کشد، درباره این فیلم سینمایی نظراتی را بیان کرد. به گزارش فارس، باقری کنی در پاسخ به این پرسش که «هناس» چه میزان توانست بیانگر مظلومیت جمهوری اسلامی و حقوق ملت ایران در عرصه بین‌الملل باشد، گفت: دشمن توانسته باوجود این واقعیت عینی که ما جزو قربانیان بزرگ تروریسم هستیم، موضوع را برعکس جلوه دهد.
باقری کنی با اشاره به اینکه «هناس» می‌تواند گامی جدی در عرصه بازنمایی واقعیت باشد، بیان کرد: کارکرد اصلی هنر این است که بتواند واقعیت‌ها را با روش‌های ماندگار، در ذهن‌ها ماندگار کند و آن‌ها را به شکل پایدار در افکار عمومی متجلی کند.
رئیس تیم مذاکره کننده برجام در ادامه این بحث عنوان کرد: به‌نظر من «هناس» نشان داد ترور یک ابزار شیطانی ا‌ست که توسط قدرت‌ها به کار گرفته شده و هدف آن ممانعت از پیشرفت ملت‌هاست. همچنین تعبیر من این است که ترور به عنوان یکی از ابزارهای حکمرانی استکبار و ابرقدرت‌ها به ویژه آمریکاست و دقیقاً زمانی‌که از دستیابی به اهداف متجاوزانه خود ناکام شوند، دست به ترور می‌زنند و این بزدلانه‌ترین شیوه برای اعمال نظر و تأمین هدفشان است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه