ولز و آمریکا هم انگلیسی بازی می‌کنند

شجاعی:جام جهانی سختی داریم

ولز و آمریکا هم انگلیسی بازی می‌کنند

مسعود شجاعی، ملی پوش باسابقه فوتبال درباره آخرین شرایط تیم ملی قبل از جام جهانی، احتمال بازگشت دراگان اسکوچیچ، دلایل خود برای قبول نکردن سرمربیگری نساجی و ... با فارس صحبت کرده که مشروح این گفت و گو را در ادامه می‌خوانید.


 امسال وضعیت برگزاری لیگ برتر و جام حذفی چگونه بود؟
همه می‌دانند مسئولان برای برگزاری بازی‌های منظم لیگ چقدر تلاش می‌کنند اما متأسفانه وقفه‌هایی که به دلیل روزهای فیفا و برخی اردوهای تیم ملی در جریان مسابقات می‌افتد، به کیفیت لیگ ضربه می‌زند. هرچند ما به این موضوع عادت نداشتیم اما جام حذفی استاندارد برگزار شد و بازی‌ها پشت سر هم انجام شد.

قهرمانی نساجی در جام حذفی چقدر برایت اهمیت دارد؟
خیلی برای من اهمیت دارد که توانستم در سه سال با دو تیم تراکتور و نساجی جام حذفی را کسب کنم. این اتفاق خیلی برای من بزرگ است. قهرمانی با نساجی برای من ارزشمند بود، همان‌گونه که قهرمانی با تراکتور ارزشمند بود. 

 چرا پیشنهاد سرمربیگری موقت نساجی را قبول نکردید؟
برای خودم دلایلی داشتم. اولین دلیل این بود که بعد از رفتن آقای الهامی دوست نداشتم این مسئولیت را قبول کنم زیرا برای او ارزش و احترام خیلی زیادی قائل هستم. الهامی سرمربی ما بود و دوست نداشتم برای هیچ‌کس شائبه ایجاد شود. دومین دلیل هم این است که جدایی او ناگهانی بود و اصلاً دوست نداشتم این شائبه ایجاد شود که هر مربی برود، جای او می‌روم و هدایت تیم را قبول می‌کنم. برنامه بلندمدتی برای مربیگری دارم و دوست دارم این اتفاق از اول فصل بیفتد تا تیم را خودم ببندم و به قول معروف تیم مدنظر من باشد. ضمن اینکه تمرینات را با فلسفه خودم شروع کنم.

تا چه زمانی‌ می‌خواهی بازی کنی؟ 
همیشه گفته‌ام تا زمانی که احساس کنم می توانم برای تیمم مفید باشم، تصمیم دارم بازی کنم. مطمئناً به فکر سرمربیگری هم هستم و هر سالی که برای من می‌گذرد، یک کلاس درس می‌دانم. 

 وضعیت گروه ایران در جام جهانی 2022 قطر را چگونه ارزیابی می‌کنید. آیا می‌توانیم از این گروه صعود کنیم؟

یکی از سخت ترین جام های جهانی را پیش رو داریم. هرچند طبق نظر کارشناسان در دوره قبلی گروه ما گروه مرگ و سخت‌ترین بود. الان هم به این دلیل که بسیاری از بازیکنان ولز و آمریکا در لیگ برتر انگلیس بازی می‌کنند، ناخودآگاه شیوه بازی و فلسفه این دو تیم شبیه انگلیس است. با توجه به نوع بازی این‌ تیم‌ها به مشکل می‌خوریم. 

این روزها بحث بازگشت کی‌روش به تیم ملی جدی شده است. به عنوان بازیکنی که سال ها با او کار کرده اید چه نظری در این مورد دارید؟
من هم خبرهایی شنیدم و نظر من روی بازگشت کی روش مثبت است. این نظر شخصی من است و امیدوارم جور دیگری تلقی نشود یا کسی به خودش نگیرد. اطمینان دارم با توجه به زمان کمی که تا جام جهانی مانده و شناختی که او از فوتبال ما دارد، اگر قرار است تغییری ایجاد شود، کی روش بهترین گزینه است.

 وضعیت فدراسیون فوتبال چطور است؟
همه شاهد بودیم در سالی که گذشت، وضعیت فدراسیون خیلی آشفته بود و متأسفانه اتفاقات، عزل و نصب‌ ها بدون پیش‌بینی، بدون هماهنگی و بدون برنامه ریزی بود. این موضوع خیلی به فوتبال ملی ضربه زد و روی وضعیت باشگاه‌ها هم خیلی تأثیر داشت.

فکر می کنید چه کسی رئیس فدراسیون شود؟
با توجه به اتفاقاتی که رخ داده مشخص نیست چه فردی کاندیدا شود. این هم مثل خیلی از کارهای دیگرمان است که هیچ حسابی نمی‌توان روی آن کرد و هیچ پیش‌بینی از این قضیه ندارم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه