ناقوس سقوط

آخرین تلاش‌های قعرنشینان برای ماندن

ناقوس سقوط

هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز با هشت دیدار در شهرهای مختلف پیگیری می‌شود که سه تیم نامزد سقوط نفت مسجدسلیمان، فجرسپاسی و شهرخودرو باید به مصاف رقبای خود بروند.

نفت مسجدسلیمان میزبان صنعت نفت آبادان است، فجرسپاسی در تبریز میهمان تراکتور است و شهرخودرو در تهران به مصاف پرسپولیس می‌رود. در جدول رده‌بندی، نفت مسجدسلیمان با ۲۰ امتیاز در رده چهاردهم است و فجر با ۱۷ و شهرخودرو با ۱۶ در رده‌های پانزدهم و شانزدهم هستند.احتمالات سقوط دو تیم از این سه تیم در فاصله یک هفته مانده به پایان بیست و یکمین دوره لیگ برتر به شرح زیر است:

پیروزی، تساوی و شکست هر سه تیم
با وجود اینکه فجر و شهرخودرو در هفته بیست و نهم کار سختی در تبریز و تهران دارند، اما در صورت پیروزی این دو تیم و همچنین برتری شاگردان مهاجری در شهرآورد نفتی‌ها، هر دو تیم فجرسپاسی و شهرخودرو به لیگ یک سقوط خواهند کرد؛ زیرا اختلاف شهرخودرو با نفت رده چهاردهمی در فاصله یک هفته به پایان لیگ، ۴ امتیاز باقی می‌ماند و هفته آخر کفاف بازگشت شاگردان سیدعباسی را نمی‌دهد. همچنین اختلاف فجر با نفت مسجدسلیمان نیز همان ۳ امتیاز می‌ماند اما به دلیل قانون بازی رو در رو، این شیرازی ها هستند که راهی لیگ یک می‌شوند؛ زیرا نفت موفق شده بازی رفت را ۲ بر صفر پیروز شود و در بازی برگشت نیز دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.

پیروزی نفت و امتیاز از دست دادن فجر و شهرخودرو
اگر نفت بتواند صنعت نفت را شکست دهد و هر کدام از تیم‌های فجر و شهرخودرو امتیاز از دست دهند، نفت در لیگ باقی می‌ماند و فجر و شهرخودرو راهی دسته یک خواهند شد.

شکست نفت، شکست فجر و تساوی شهرخودرو
اگر نفت و فجر هر دو شکست بخورند، فجر به دسته پایین‌تر سقوط می‌کند و در این بین اگر شاگردان سیدعباسی در شهرخودرو بتوانند مقابل پرسپولیس به تساوی برسند، اختلاف شهرخودرو و نفت در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ به ۳ امتیاز کاهش می‌یابد و با توجه به بازی رو در روی دو تیم، کار به هفته آخر کشیده می‌شود؛ زیرا که نفت در بازی رفت و شهرخودرو در بازی برگشت توانستند حریف خود را با یک گل شکست دهند.

شکست یا تساوی نفت و پیروزی شهرخودرو  و فجر
اگر نفت مسجدسلیمان شکست بخورد و فجر و شهرخودرو بتوانند میزبانان خود در هفته بیست و نهم را از پیش رو بردارند، اختلاف آن‌ها با شاگردان مهاجری به ترتیب به صفر و یک امتیاز کاهش پیدا می‌کند و همه چیز به هفته آخر کشیده می‌شود. سیدعباسی سرمربی شهرخودرو در مورد آخرین شانس های این تیم می گوید: من از بازیکنانم دفاع می‌کنم. همه از مشکلات ما خبر دارند و ما تنها جایی که مشکل نداشتیم بخش بازیکنان بود. ما از نظر امتیازی به حقمان نرسیدیم و بدشانسی هم دست از سر ما برنداشت. همه چیز علیه تیم ما بود و خوش اقبال نبودیم. 

برنامه این هفته رقابت‌ها

سه شنبه 3 خرداد ساعت 20:00
نفت مسجد سلیمان -صنعت نفت/ ذوب آهن-نساجی/ فولاد-سپاهان/ تراکتور-فجر/ پرسپولیس-شهرخودرو /مس رفسنجان-استقلال/ آلومینیوم -پیکان/ هوادار-گل گهر

برچسب ها :
ارسال دیدگاه