جشنواره مجسمه‌های نمکی تالاب کجی

اسفند سال جاری برگزار می‌شود

جشنواره مجسمه‌های نمکی تالاب کجی

به گفته متولیان استانی جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان در اسفند سال جاری برگزار می‌شود.


جشنواره تالاب کجی نمکزار نهبندان هشت دوره به صورت استانی و شهرستانی برگزار شده است و از سال ۹۶ این جشنواره ملی شد و در دو بازه ۹۶ و ۹۷ برگزار شد و هنرمندان از سراسر کشور در این جشنواره حضور پیدا کردند.
با آغاز کرونا برنامه جشنواره نیز تعطیل شد و با کاهش کرونا قرار بر برگزاری جشنواره در فروردین و اردیبهشت‌ سال جاری بود ولی اتفاق نیفتاد.
فرماندار سابق نهبندان اعلام کرده بود جشنواره در بهمن سال گذشته برگزار می‌شود، مردم و گردشگران منتظر بودند ولی برگزار نشد.
محمود رمضانی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: متولی اجرای جشنواره اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است و فرماندار نباید قولی در این زمینه می‌داد.
وی با بیان اینکه ما بنا داشتیم جشنواره در طول فروردین و اردیبهشت برگزار شود، تصریح کرد: زیرساخت‌هایی برای برگزاری نیاز است، که فراهم نشد.
 سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز آب کافی در تالاب است، یادآور شد: اواخر سال و اوایل سال جاری باران نیامد و زمینه فراهم نبود تا برگزار شود.
وی بهترین زمان برگزاری جشنواره را از اسفند تا اواخر اردیبهشت‌ عنوان کرد و یادآور شد: زمان برگزاری تغییر کرده و به اسفند‌ماه موکول شده است.
وی با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و ارشاد نهبندان مسئول ندارد، خاطرنشان کرد: امید است به زودی با همکاری فرماندار تعیین‌تکلیف شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه