تحریم‌ها موضع کرملین را محکم‌تر می‌کند

تحریم‌ها موضع کرملین را محکم‌تر می‌کند

استاد دانشگاه ناتینگهام ضمن تأیید این نکته که با توجه به رشد قیمت غلات و انرژی، به نظر تحریم‌های اعمال‌شده توسط ایالات متحده و اروپا علیه روسیه بیش از آن، به سایر کشورها مانند مصرف‌کنندگان اروپایی آسیب رسانده است، می‌گوید: روسیه قطعاً از تحریم‌ها آسیب‌دیده است. بااین‌حال، بله، آن‌ها همچنین به کشورهای غربی به‌ویژه از طریق افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی آسیب می‌رسانند.
تأثیر تحریم‌ها - ازجمله قطع ارتباط روسیه با سیستم مالی غرب، حذف امتیازات تجاری و خروج شرکت‌های غربی از کشور - می‌تواند متناقض باشد. آن‌ها به‌وضوح بخشی از طبقه متوسط شهری را تحت تأثیر 
قرار می‌دهند که با اقتصاد جهانی مرتبط هستند و بیشتر طرفدار غرب هستند، اما کاهش ارزش پول، تورم و تهدید بیکاری گسترده عمدتاً بر اقشار کم‌درآمد تأثیر می‌گذارد.
بااین‌حال، در کوتاه‌مدت تحریم‌ها می‌توانند حمایت بخش‌هایی از مردم را از کرملین تقویت کنند؛ زیرا این روایت را تأیید می‌کنند که غرب درصدد نابودی روسیه است. ایالات متحده به‌وضوح قصد دارد دست‌کم پوتین را به «تغییر رژیم» به‌عنوان بخشی از اعمال فشار به روسیه وادار کند. این یک بازی خطرناک است؛ زیرا شکست‌های بیشتر می‌تواند پوتین را ناامیدتر کند و احتمالاً به حملات نظامی بیشتر متوسل شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه