بودجه غیر هدفمند درمان ناباروری!

تنها ۱۵ درصد بودجه حمایت از زوج‌های نابارور به دستشان رسیده

بودجه غیر هدفمند درمان ناباروری!

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا گفت:‌ از کل بودجه‌ای که در سال ۹۸ به حمایت از زوجین نابارور تخصیص یافته بود، تنها ۱۵درصد به دست زوجین رسیده و ۸۵درصد صرف منابع و مصارف دیگر شده بود!
به گزارش تسنیم؛‌ علی صادقی تبار، با بیان اینکه حدود 15 تا 20درصد زوجین نابارور هستند و باید زندگی سالمی داشته باشند، گفت: جمعیت در کشور ما مقوله مهمی است؛ مشکل جمعیت در برخی کشورهای خارجی با پذیرش مهاجران تعدیل می‌شود و در کشور ما جوانی جمعیت با ایجاد شرایط و تسهیلاتی برای خانواده‌ها محقق می‌شود.

ماجرای واگذاری اختیار توزیع بودجه حمایتی به بیمه‌ها
وی افزود:‌ سالیان زیادی بود که وزارت بهداشت بودجه حمایت از جوانی جمعیت را در اختیار داشت اما پس از چند سال اثربخشی آن نامناسب اعلام شد، زیرا بودجه‌ها به دست زوجین نمی‌رسید و ممکن بود این بودجه‌ها صرف زیرساخت‌ها شود؛ بنابراین این وظیفه از وزارت بهداشت گرفته و به بیمه‌ها داده شد.
وی ادامه داد:‌ اکنون دو سال است بودجه حمایت از زوجین نابارور به بیمه‌ها داده شده اما هنوز این بودجه به خوبی به دست زوجین نمی‌رسد؛ در این دو سال بیمه سلامت بودجه‌های درمان ناباروری را دریافت و توزیع کرده است. سازمان‌های بیمه 70درصد خدمات دولتی را زیر پوشش دارند اما بودجه‌ای که به زوجین نابارور تخصیص داده شده معادل 7میلیون تومان به ازای هر دوره درمان ناباروری است و در نظر گرفته نمی‌شود که چه قدر دارو و خدمات تشخیصی و درمانی استفاده کرده است بلکه پکیج 7میلیون تومانی به این زوجین 
داده می‌شود.
فقط 15درصد بودجه حمایت از زوجین نابارور به دستشان رسید!
صادقی‌تبار تصریح کرد:‌ از کل بودجه‌ای که در سال 98 به حمایت از زوجین نابارور تخصیص یافته بود تنها 15درصد به دست زوجین رسیده و 85درصد صرف منابع و مصارف دیگر شده بود! در آن زمان وزارت بهداشت تنها حدود 30میلیارد تومان از طریق دانشگاه‌ها به دست زوجین رسانده بود و 170میلیارد را صرف توسعه زیرساخت‌های عمرانی و سایر هزینه‌‌های زیرساختی کرده بود.

بودجه 700 میلیاردی مقابله با ناباروری
مدیر مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا‌ با بیان اینکه بودجه حمایت از زوجین نابارور در سال1400 به 700 میلیارد تومان رسید، گفت: ‌با وجود این، زمانی که این بودجه به دست سازمان بیمه سلامت رسید نیمی از سال گذشته بود و قرار بود 100هزار دوره درمان ناباروری زیر پوشش بیمه قرار گیرد اما عملاً به دلیل تأخیر در تخصیص این بودجه و بوروکراسی موجود در بیمه‌ها، این بودجه به خوبی مصرف نشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه