انیمیشن‌فاخر بودجه کافی می‌خواهد

انیمیشن‌فاخر بودجه کافی می‌خواهد

صبا کریمی

 الهام نادری‌فرید، انیمیشن‌ساز و تهیه‌کننده در خصوص وضعیت صنعت انیمیشن در ایران می‌گوید: در ایران اصلاً صنعت انیمیشن وجود ندارد، بلکه تیم‌های انیمیشن به صورت استودیویی کار می‌کنند در حالی که مثلاً در کشوری مثل  آلمان حداقل سرمایه ساخت یک انیمیشن سینمایی 2میلیون دلار است.

ضمن اینکه غالباً آثار تلویزیونی با حضور سرمایه‌گذار ساخته می‌شود و برندهایی مانند ال‌جی، سامسونگ و... در آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند یا کمپانی نتفلیکس بارها در انیمیشن سرمایه‌گذاری کرده و امروز می‌بینیم که انیمیشن‌های بزرگسال ۵۰درصد مخاطبان نتفیلکس را به خود اختصاص داده اما در ایران نتوانستیم به این عرصه ورود کنیم و همیشه بار تولید بر دوش تلویزیون بوده که هزینه‌ها را تأمین کند. حتی فیلیمو یا نماوا نیز بیشتر روی آثار بازیگرمحور سرمایه‌گذاری می‌کنند تا انیمیشن‌هایی که می‌تواند همان یا حتی بیشتر از یک اثر سریالی فروش داشته باشد.  
او در خصوص ساخت انیمیشن بر اساس زندگی مفاخر ایرانی می‌گوید: واقعیت این است که صنعت انیمیشن باید به اندازه‌ای در ایران توسعه یابد که دیگر برای ساخت آثار بر اساس زندگی بزرگانی مانند فردوسی، سعدی، حافظ، پروین اعتصامی و... لازم نباشد ارگان‌های دولتی و تلویزیون تنها سرمایه‌گذار آن باشند و تهیه‌کننده به راحتی بتواند به سراغ گروه‌ها‌ی حرفه‌ای برود. تلویزیون در ساخت انیمیشن بودجه محدودی دارد. ما باید به سمتی برویم كه بخش خصوصی همان طور كه در سینما و تئاتر سرمایه‌گذاری می‌كند در انیمیشن نیز ورود كند و البته لازم است بودجه انیمیشن در صدا و سیما افزایش یابد و قطعاً با بودجه كافی انیمیشن‌های بسیار فاخری در مورد مفاخر نیز تولید خواهد شد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه