اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به منطقه توس

عضو شورای شهر مشهد خبر داد

اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به منطقه توس

رئیس کمیسیون ویژه توسعه توس شورای شهر مشهد به ایرنا گفت: در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری، ۱۴۰میلیارد تومان اعتبار عمرانی به منطقه توس مشهد اختصاص یافته که دو برابر اعتبارات سال گذشته است.
مجید طهوریان عسکری در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: نحوه هزینه‌کرد ۳۰ میلیارد تومان از این اعتبار را مردم به شورای محلات پیشنهاد می‌دهند.
وی اضافه کرد: در منطقه توس، هشت طرح مهم عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در دستور کار است که سه طرح از مرحله مطالعات خارج شده در سال۱۴۰۱ در آلبوم بودجه به عنوان اجرا قرار گرفته و مطالعات پنج طرح نیز به مرحله ۶۰ تا ۷۰درصد رسیده‌ است.
رئیس کمیسیون ویژه توسعه توس شورای شهر مشهد گفت: ۱۵ سال از بازدید رهبرمعظم انقلاب از منطقه توس و فرمان ایشان مبنی بر توسعه این منطقه می‌گذرد اما طرح راهبردی توس دی‌ماه پارسال از سوی وزارت راه‌وشهرسازی با هزار و ۸۸۰ هکتار ابلاغ شد.
طهوریان افزود: طرح تفصیلی توس نیز باید در بازه دو ساله پس از ابلاغ طرح راهبردی تدوین و تصویب شود و همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط نسبت به توسعه منطقه توس اهتمام ویژه داشته باشند.

شفافیت حقوق مدیران شهرداری محقق نشد
عضو شورای شهر مشهد گفت: در موضوع شفافیت حقوق مدیران شهرداری، آنچه مطلوب ما بود اتفاق نیفتاد اما امیدواریم این فرایند آغاز شود و مدیران به سطحی برسند که از شفافیت استقبال کنند و مردم نیز با‌شفافیت مواجهه منطقی داشته باشند.
طهوریان افزود: شهردار تاکنون عملکرد خوبی داشته که حل موضوع جابه‌جایی پادگان از آن جمله است البته توقعات بیشتری از شهردار و زیرمجموعه مدیریت شهری می‌رود و شهردار مشهد باید در اجرای پروژه‌های مهم و زیرساختی شهر اهتمام ویژه داشته باشد. شهر تاریخی توس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. منطقه توس در سده دوم هجری مجموعه‌ای ‌از آبادی‌هایی همچون نوغان، سناباد و توس بود که توس آبادترین آن‌ها محسوب می‌شد و امروز همه آن آبادی‌ها درون شهر مشهد قرار گرفته‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه