وجود ۷۰ مدرسه کانکسی در خراسان رضوی

وجود ۷۰ مدرسه کانکسی در خراسان رضوی

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: درحال حاضر تنها ۷۰ مدرسه کانسکی ثابت در استان وجود دارد که اگر خیران مدرسه‌ساز مشارکت کنند کامل حذف خواهد شد.


به گزارش قدس آنلاین، مصطفی اسدی اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری ۲هزارو۵۶۰ معلم جذب آموزش‌وپرورش استان شده‌اند، اما همچنان کمبود نیروی انسانی در مدارس وجود دارد. از این تعداد ۲هزارو۱۰۴ نفر نیروی آموزشیار نهضت و ۴۵۶ نفر از محل ردیف ایثارگران جذب آموزش‌وپرورش شده‌اند.
اسدی بیان کرد: مدارس فرسوده با بافت قدیمی در شهرهای بزرگ مانند مشهد، نیشابور، سبزوار و... وجود دارد که در حال حاضر مرمت، بازسازی و مقاوم‌سازی آن‌ها در دست اقدام است. وی به پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی در استان هم اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این پروژه‌ها بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که نمایندگان مجلس می‌توانند از ردیف تبصره ماده ۱۸۰ که در اختیارشان قرار دارد برای این امور هزینه کنند. اسدی خاطرنشان کرد: اتباع شناسنامه‌دار و دارای گذرنامه می‌توانند از خدمات آموزشی استفاده کنند. طرح شناسایی اتباع که دارای مدرک نیستند در حال انجام است. رهبرمعظم انقلاب بر استفاده اتباع از مراکز آموزشی تأکید دارند؛ بنابراین فاقدین هویت تا زمانی که در طرح شناسایی قرار گیرند قادر خواهند بود از کلاس‌های درس استفاده کنند ولی مدرک به آن‌ها داده نمی‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه