نصب هفت دستگاه سی‌تی‌اسکن در مراکز درمانی

نصب هفت دستگاه سی‌تی‌اسکن در مراکز درمانی

مدیر تجهیزات پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نصب هفت دستگاه سی‌تی‌اسکن در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.


عباس ایزدی گفت: دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن یکی از تجهیزات تشخیصی مورد نیاز در دوران همه‌گیری کرونا بود که بر این اساس بهسازی و نوسازی این دستگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت و با رشد ۴۰درصدی نسبت به پیش از دوران کرونا همراه بود.
از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تا کنون هفت دستگاه سی‌تی‌اسکن در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نصب و راه‌اندازی شده است.
مدیر تجهیزات پزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نصب و راه‌اندازی پنج دستگاه رادیولوژی دیجیتال و ۱۱دستگاه سونوگرافی و اکوسونوگرافی از دیگر اقدام‌های دانشگاه در راستای توسعه خدمات‌رسانی و افزایش دسترسی در مناطق زیرپوشش بوده است.
او گفت: با توجه به نیاز شدید بیماران به اکسیژن طبی، برای افزایش ظرفیت و تأمین هزارو۳۰۰ کپسول ۴۰ لیتری و ۱۷دستگاه اکسیژن‌ساز اقدام شد که با این افزایش، ظرفیت میزان اکسیژن تولیدی از طریق دستگاه‌های اکسیژن‌ساز 5/2برابر رشد داشته و تعداد کپسول‌های ذخیره نیز سه برابر افزایش یافته است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، ایزدی گفت: نصب و راه‌اندازی دو مخزن اکسیژن مایع به ظرفیت ۴۰ تن در بیمارستان امام رضا(ع)، یک مخزن اکسیژن مایع به ظرفیت ۲۰ تن در بیمارستان قائم(عج)، یک مخزن اکسیژن مایع به ظرفیت ۲۰ تن در بیمارستان شریعتی، یک مخزن اکسیژن مایع به ظرفیت ۲۰ تن در بیمارستان هاشمی‌نژاد و یک مخزن اکسیژن مایع به ظرفیت ۲۰ تن در بیمارستان ولایت از جمله اقدام‌های انجام شده در این حوزه است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه