تجلیل از معلمان مدارس امام رضا (ع)

به همت بنیاد فرهنگی رضوی انجام شد

تجلیل از معلمان مدارس امام رضا (ع)

به همت بنیاد فرهنگی رضوی در آیینی از800 نفر از معلمان  و کارکنان مدارس امام رضا(ع) تجلیل و قدردانی به عمل آمد.


عبدالحمید طالبی؛ رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در این مراسم که شب گذشته به مناسبت پاسداشت تلاش‌های ارزشمند کارکنان و معلمان مدارس امام رضا(ع) برگزار شد، عنوان کرد: یکی از شگفتی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی این است که خدمات علمی این آستان از سن مهدکودک تا دانشگاه را در برمی‌گیرد.

ارتقای روش‌های آموزشی
وی ادامه داد: موجب افتخار است که می‌توانیم در خدمت نسلی باشیم که از کودکی تا سن بزرگسالی را در برمی‌گیرد و با اهداف امام رضایی تربیت و رشد می‌کنند؛ تلاش ما این است از این فرایند آموزشی برای خدمت در شهر مشهد و در سطوح ملی و بین‌المللی بهره ببریم.
این مقام مسئول تصریح کرد: هدف ما ترویج معارف علوی، نبوی و رضوی است، از همین رو باید روش‌های آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی را ارتقا دهیم.
وی با بیان اینکه تهذیب مهم‌تر از آموزش و تعلیم است، گفت: با تشکیل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی انسجامی در فرایند آموزشی فراهم آمده که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد نتایج مثبت 
آن باشیم. 

فراتر از نقش معلمی
محمدصادق علی‌پرست؛ مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه مدارس امام رضا(ع) دارای 20 کد آموزشی و 17 فضای فیزیکی است، گفت: این مدارس در سه ناحیه شهر مشهد استقرار دارد که رتبه و جایگاه مدارس امام رضا(ع) در نواحی مختلف تفاوت دارد.  وی با اشاره به اینکه سعی ما این است با برنامه‌ریزی‌های دقیق مدارس امام رضا(ع) را به جایگاه برتر استان برسانیم، گفت: حدود 7هزار و 200 دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند و افزون بر
800 نفر نیز در سمت‌های مختلف در این مدارس مشغول به کارند.
علی‌پرست تصریح کرد: ما در مدارسی مشغول به کار دانش هستیم که منتسب به حضرت رضا(ع) است، از همین رو رسالت بسیار سنگینی بر دوش داریم؛ ما باید فراتر از نقش معلمی به روح و روان کودکان و آشنایی آنان با آموزه‌های دینی و معارف رضوی توجه کنیم.
وی همچنین ادامه داد: امیدواریم همه ما حس زیبای خدمت کردن در آستان 
ملک پاسبان حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) را درک کنیم و به لطف این حضرت روز به‌ روز شاهد رشد و موفقیت علمی جوانان و نوجوانان این مرزوبوم باشیم.
در این مراسم از هفت نفر از کارکنان بازنشسته و 17 نفر از معلمان برتر مدارس امام رضا(ع) قدردانی شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه