آتش‌افروزی با ضد زره

ارسال نهمین بسته کمک نظامی به اوکراین از سوی آمریکا

آتش‌افروزی با ضد زره

با ورود جنگ روسیه و اوکراین به هفته یازدهم، دولت ایالات متحده اعلام کرد دستور ارسال یک بسته جدید کمک تسلیحاتی به ارزش ۱۵۰میلیون دلار به اوکراین صادر شده است. به گزارش فارس، با ارسال این محموله، ارزش کمک‌های نظامی جدید آمریکا از زمان آغاز جنگ به 3.8 میلیارد دلار می‌رسد. رسانه‌های آمریکایی می‌گویند این نهمین بسته کمک امنیتی آمریکا برای اوکراین از زمان آغاز حمله روسیه به این کشور است.
به گفته منابع رسمی، ایالات متحده از ابتدای جنگ اوکراین تا به امروز 5هزارو500 سامانه 
ضد زره یا ضد تانک جاولین را برای مقابله با قوای زرهی روسیه به این کشور تحویل داده است. در این میان، نکته جالب آنکه با تعداد موشک‌های جاولین که تا کنون به اوکراین ارسال شده، می‌توان دست‌کم یک بار به طور کامل تمام تانک و زرهپوش‌های ارتش انگلیس را نابود کرد. این امر خود دشواری عملیات در اوکراین برای روسیه را نشان می‌دهد. مکافاتی که نیروهای زرهی روسیه در اوکراین با آن مواجه شده‌اند، برای قوای زرهی 98درصد کشورهای جهان کمرشکن است. بر اساس اعلام انگلیس، دارایی‌های زرهی ارتش بریتانیا شامل 3هزارو581 عراده از انواع خودروهای زرهی می‌شود.
در همین حال، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه جمعه در کنفرانس خبری مدعی شد آمریکا به دنبال تحریک روسیه نیست. 
«جان کربی» گفت: تسلیحاتی که واشنگتن به اوکراین ارائه می‌دهد بر اساس نیازهای این کشور است. وی که در کنفرانس خبری پنتاگون صحبت می‌کرد، افزود: «نیروهای اوکراینی نیازمند تسلیحات سنگین برای مقابله با حمله روسیه به دونباس هستند». وی ادامه داد: «آمریکا به دنبال تحریک روسیه نبوده و گزارش‌ها درباره پشتیبانی اطلاعاتی آمریکا از اوکراین، خطرات جنگ نیابتی با روسیه را افزایش می‌دهد». از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین، آمریکا و متحدانش تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه اعمال کرده و از سوی دیگر کمک‌های مالی و تسلیحاتی متعددی به اوکراینی‌ها داشته‌اند. سخنگوی کرملین به‌تازگی هشدار داد: عرضه تسلیحات سنگین و تجهیزات نظامی به اوکراین، امنیت اروپا را تهدید می‌کند و منجر به بی‌ثباتی می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه