به جوانان میدان دادیم و نتیجه گرفتیم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در جمع خبرنگاران:

به جوانان میدان دادیم و نتیجه گرفتیم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با بیان اینکه کادرفنی از ملی پوشان حمایت همه جانبه‌ای خواهد داشت بیان کرد: عدالت محوری از اصول اصلی و اساسی فدراسیون کشتی برای معرفی نفرات برتر خواهد بود و پای آن ایستاده‌ایم.

پژمان درستکار در بدو ورود تیم ملی کشتی آزاد از رقابت‌های قهرمانی آسیا در مغولستان اظهار کرد: در این پیکارها توانستیم به جوانان میدان دهیم، آنان توانستند مدال‌های با ارزشی را برای کشورمان کسب کنند. با این روند شاهد روزهای بهتر برای کشتی ایران خواهیم بود.
وی بیان کرد: این روند روبه رشد ادامه خواهد داشت. کادر فنی پای عدالت محوری فدراسیون ایستاده و حمایت همه جانبه‌ای را خواهد داشت. نفرات مزد زحمات و تلاش‌های خود را گرفتند. با تلاش کشتی‌گیران در بازی‌های آسیایی و جهانی و در نهایت در المپیک ۲۰۲۴ پاریس نمایندگان شایسته‌ای را داشته باشیم. امسال نیز از تمام دوره‌های قبل رقابت‌های قهرمانی جهان به بازی‌های آسیایی نزدیک‌تر است. سه موضوع در این مورد مطرح است: یکی موضوع خود کشتی‌گیران است که برای مسابقات جهانی انگیزه بیشتری دارند. دوم فدراسیون کشتی به عنوان سیاست‌گذار و سوم موضوع نظارت ورزش و کمیته المپیک است.
درستکار تصریح کرد: باید قضیه به نوعی جلو برود که از هر سه موضوع، بهره و برداشت‌های لازم را انجام دهیم؛ اما متأسفانه این کار بسیار سخت است.
وی در مورد ارزیابی اش از حریفان در این دور از مسابقات افزود: در مسابقات قهرمانی آسیا تمامی حریفان مطرح شرکت داشتند و تیم‌ها نیز با نفرات اصلی حضور داشتند.کشتی در آسیا در حال پوست اندازی است و مدعیان جدیدی با برنامه ریزی بلندمدت در حال ظهور در این قاره هستند.ما هم باید با نسل سازی برای کشتی آزاد کشورمان خودمان را برای سال‌های سخت پیش رو آماده تر از قبل کنیم.
وی با بیان اینکه نقش حمایتی فدراسیون در راه جوان‌گرایی بسیار مهم است، تصریح کرد: تا همین جا هم با حمایت فدراسیون توانستیم کار خود را پیش ببریم. اگر حمایت‌های فدراسیون در این زمینه که مسابقات قهرمانی آسیا را نباید آنچنان بزرگ کرد، نبود، کار با این کیفیت پیش نمی‌رفت. نتیجه‌گیری خوب است و ما برای گرفتن نتیجه تلاش می‌کنیم، اما نتیجه‌گرایی در هر میدانی مانند مسابقات جام جهانی، مسابقات قهرمانی آسیا یا تورنمنت‌ها درست نیست. ما در صدد حرکت در راستای غنی‌تر کردن کشتی کشور هستیم و در مسابقات قهرمانی آسیا نیز با همین دیدگاه جلو می‌رویم، اما برایمان اهمیت آنچنانی ندارد.
درستکار با اشاره به برگزاری جلسه بین سرمربیان تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی و مسئولان کمیته ملی المپیک تصریح کرد: جلسات خوبی همراه محمد بنا با صالحی امیری داشتیم که قول همراهی و حمایت داده و حساسیت موضوع را درک کرد که این امر، تعهدات ما را سنگین‌تر می‌کند و امیدوارم پرچم کشتی کشور هم در مسابقات جهانی برافراشته شود. 
وی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱ پرترافیک از لحاظ مسابقات مختلف است، گفت: هدف‌گذاری ما المپیک پاریس است و اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت داریم. با تفکرات فدراسیون و سند توسعه کشتی، هدف بلند مدت ما المپیک لس‌آنجلس ۲۰۲۸، هدف میان مدت، المپیک پاریس و هدف کوتاه مدت مسابقات صربستان و بازی‌های آسیایی است.
گفتنی است در رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا ایران با ۶مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز به عنوان قهرمانی دست یافت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه