درآمدزایی ۴۸ میلیون دلاری مشهد از گردشگری سلامت در سال ۱۴۰۰

درآمدزایی ۴۸ میلیون دلاری مشهد از گردشگری سلامت در سال ۱۴۰۰

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ورود ۲۴ هزار گردشگر سلامت در سال گذشته برای مشهد ۴۸ میلیون دلار درآمدزایی کرده است. دکتر داوود خوش‌شکن در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال گذشته ۲۴هزار و ۳۰۰ بیمار گردشگر خارجی در مشهد به صورت بستری و سرپایی پذیرش داشته‌ایم که نسبت به سال ۹۹ تقریباً ۴۰درصد و نسبت به سال ۹۸ حدود ۱۰درصد رشد داشته است. 
خوش‌شکن در خصوص میزان درآمدزایی گردشگران سلامت برای مشهد خاطرنشان کرد: هر گردشگر سلامت به طور متوسط ۲هزار دلار برای ایران درآمدزایی می‌کند. درآمد ۴۸میلیون دلاری مشهد در سال گذشته از محل جذب گردشگر سلامت با توجه به ظرفیت‌های این شهر ناچیز محسوب می‌شود. چشم‌انداز ما ورود ۲۰۰ هزار زائر و گردشگر سلامت به مشهد است که حدود ۴۰۰ میلیون دلار برای مشهد درآمدزایی خواهد داشت. ظرفیت مشهد برای این حجم از زائر کاملاً آماده است. ترکیه به اندازه ایران پزشک و بیمارستان ندارد و از ظرفیت‌های زیارتی برخوردار نیست اما درآمد گردشگری سلامت بیشتری نسبت به ایران دارد.
مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: شفاف نبودن تعرفه‌ها یکی از معضلات درآمدزایی پایین گردشگری سلامت در ایران است. تعرفه‌ها در ایران پایین‌تر از سایر کشورهاست اما نرخ خدمات درمانی در ایران شفاف و مشخص نیست. به عنوان مثال اگر از یک گردشگر خارجی تعرفه عمل قلب باز در ایران را بپرسید، نرخ آن را نمی‌داند اما نرخ همین عمل در ترکیه کاملاً مشخص است. وی اضافه کرد: همچنین نبود اطلاع‌رسانی شفاف از ظرفیت‌های موجود به جامعه هدف یکی دیگر از معضلات این صنعت در ایران است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه