اعتبار ۲۶ هزار میلیاردی خراسان رضوی از سفر رئیس‌جمهور

اعتبار ۲۶ هزار میلیاردی خراسان رضوی از سفر رئیس‌جمهور

استاندار خراسان رضوی گفت: ۱۸۳ مصوبه با ۲۶هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر سه‌روزه رئیس‌جمهور و هیئت دولت به این استان برای مدت سه سال در نظر گرفته شده است.
نظری روز دوشنبه در نشست خبری تشریح دستاوردهای هجدهمین سفر استانی رئیس‌جمهور افزود: همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان و یک‌میلیارد و ۳۷۹ میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان درنظر گرفته شد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر این اعتبارات در سفر هیئت دولت به استان، ۳۱ هزار و ۴۴۸ میلیارد تومان تسهیلات برای بخش‌های مختلف اقتصادی و زیربنایی پرداخت خواهد شد.
وی افزود: ۵۸ پروژه در این سفر استانی به ارزش ۱۸هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان به بخش زیربنایی تعلق گرفت، تقریباً همه راه‌های اصلی نیمه‌تمام استان و همه راه‌های اصلی کنونی روکش و بهسازی خواهد شد.
وی گفت: علاوه بر این‌ها، سه پروژه ویژه و کلان شامل قطار سریع‌السیر تهران- مشهد، آزادراه حرم تا حرم و شهرک فرودگاهی امام رضا(ع) نیز در سفر رئیس‌جمهور مطرح شد، اما از آنجایی که تعیین منابع این طرح‌ها از محل‌های ویژه و در اختیار دولت است، بودجه آن‌ها به اقتضای پروژه‌ها تعیین خواهد شد. وی تصریح کرد: وقایعی که در حاشیه بازی ایران و لبنان روی داد، نتیجه رعایت نشدن الزامات تعیین شده بود.
وی گفت: البته در همین سفر مقرر شد پروژه‌هایی که در شهرستانی ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد در ردیف مصوبات سفر قرار گیرد. اکنون بسیاری از خانه‌های بهداشت روستایی ساخته و ۳۰۰ مدرسه کانکسی استان نیز در این چارچوب تبدیل به مدارس ثابت می‌شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه