بسیج ظرفیت‌های ملی برای خدمت به زائران

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی خواستار شد

بسیج ظرفیت‌های ملی برای خدمت به زائران

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: بسیج ملی و استفاده از ظرفیت‌های ملی برای خدمات‌دهی به زائران نوروزی در این استان و به خصوص مشهد مورد نیاز است؛ زیرا موضوع زیارت و توسعه آن محدود به یک شهر نیست.
به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در جلسه هماهنگی با رسانه‌های خراسان رضوی  اظهار کرد: در شرایطی که طی دوره‌ای ۱۵ تا ۲۰ روزه شاهد حضور 7 تا ۱۰ میلیون زائر در یک استان و شهر باشیم، به طور حتم باید ظرفیت‌های ملی برای خدمت‌رسانی به این خیل عظیم مسافر همیاری کنند.
وی با بیان اینکه محدود دانستن وظیفه خدمت‌رسانی به زائران حرم رضوی به خراسان رضوی و مشهد صحیح نیست، ادامه داد: در حال حاضر تمامی دستگاه‌ها و مجموعه‌های خدمات رسان در این استان در آماده باش کامل به سر می‌برند و برنامه‌ریزی‌ها انجام شده است، اما همچنان کمک، همکاری و بسیج ملی برای خدمت را خواهانیم.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی با اشاره به فعالیت مؤثر کمیته بهداشت و درمان ستاد خدمات سفر به عنوان یکی از کمیته‌های چهارده‌گانه اظهار کرد: ارتقای ظرفیت‌های مراکز و خدمات درمانی از جمله داروخانه‌ها، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و مستقر کردن پزشکان متخصص در ایام تعطیلات نوروزی پیش رو، یکی از الزامات انجام شده و مورد تأکید در این ایام به منظور رفاه حال زائران است. گنابادی‌نژاد با بیان اینکه ظرفیت اقامت دائمی در مشهد ۱۲۰ هزار تخت است، افزود: با آماده‌سازی تمامی ظرفیت‌های اقامتی هم اکنون خراسان رضوی هر شب ۴۵۰هزار تخت ظرفیت اقامتی دارد که ۳۵۰ هزار تخت در کلانشهر مشهد پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ درصد ظرفیت ریلی کشور متعلق به مشهد است و همچنان تقاضای افزایش این رقم را داریم .در حوزه سفر هوایی نیز پیش‌بینی‌های خوبی انجام شده و در حوزه اتوبوس‌های بین شهری نیز قرار بر اعمال مشوق‌هایی برای به کارگیری اتوبوس‌های دیگر استان‌ها به خصوص در زمینه برگشت مسافران به شهرهایشان است تا امسال دراین زمینه دچار مشکل نباشیم.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: در زمینه تأمین مایحتاج ضروری و کالاهای اساسی به خصوص نان برای زائران و مسافران به ویژه در حریم رضوی، اقدام‌های لازم انجام شده و برای ترافیک نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه