افزایش 116 درصدی مشارکت‌ مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی

افزایش 116 درصدی مشارکت‌ مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی نقدی، غیرنقدی و خدماتی در سال گذشته جذب این نهاد حمایتی شد که نسبت به سال پیش از آن ۱۱۶ درصد افزایش داشت.


حسن شرفی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این میزان کمک برای تأمین معیشت خانوارهای زیر پوشش و نیازمندان، خرید وسایل کمک توان‌بخشی، خرید جهیزیه، تأمین وسایل ضروری زندگی، هزینه درمان و تجهیز مراکز بوده است.
وی بیان کرد: ماه رمضان امسال هفت پویش برگزار شد که از جمله پویش افطاری ساده در حضور ولی‌نعمتان، خانوارهای دارای سه معلول، ضیافت خانه خدا، میز خدمت در مساجد و پویش افطاری ساده در مراکز بوده است.
شرفی گفت: ۳۷ مرکز مثبت زندگی در خراسان جنوبی وجود دارد که طرح پویش جلب مشارکت‌های مردمی در این مراکز برگزار و خیران از نزدیک با خدمات آن آشنا شدند.
مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: مراکز مثبت زندگی همچون یک اداره کل بهزیستی کوچک است که در مناطق و محله‌های استان تشکیل شده و خانوارهای زیر پوشش بهزیستی از این مراکز خدمت دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: سازمان بهزیستی براساس وظایف قانونی، شبکه وسیعی از خدمات حمایتی، مراقبتی و توانمندسازی را به طیفی از افراد دارای معلولیت، نیازمندان و فرزندان آنان همچنین اقشار آسیب‌پذیر استان ارائه می‌دهد. از این رو انجام و استمرار این کار، حمایت و همراهی مردم خیراندیش، متعهد و نیکوکار را می‌طلبد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه