امدادرسانی گروه‌های جهادی در کنار نهادهای خدمت‌رسان به سیل‌زدگان

در ادامه خدمت‌رسانی به اهالی مناطق سیل‌زده سیستان‌وبلوچستان، وزیر کشور  به این استان سفر کرد 

امدادرسانی گروه‌های جهادی در کنار نهادهای خدمت‌رسان به سیل‌زدگان

وزیر کشور در حالی روز گذشته به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان به این استان سفر کرد که استاندار سیستان و بلوچستان از قطع ارتباط ۳۰۰ روستا در جنوب این استان بر اثر بارش شدید باران و بروز سیلاب خبر می‌دهد.


به گزارش ایرنا، احمد وحیدی، وزیر کشور بلافاصله پس از ورود از طریق فرودگاه کنارک به همراه استاندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی عازم مناطق سیل‌زده شد. محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به بارش‌های ۲۷۰میلیمتری در زرآباد و ۲۲۹ میلیمتری در کنارک، از قطع برق تعدادی از روستاها و آب‌گرفتگی منازل در شهر کنارک خبر داده بود.
در همین حال، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از فعالیت ۶هزار امدادگر و امدادرسانی به بیش از هزار نفر در مناطق سیل‌زده می‌گوید. بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعلام وضعیت قرمز و هشدار سازمان هواشناسی کشور در هشت استان بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد، از هزار و ۱۹۰ عملیات امداد و نجات،۲۱۶ عملیات اسکان و ۵۰ مورد عملیات انتقال به اماکن امن در ۴۷ منطقه عملیاتی خبر داده است. وی می‌افزاید: ۳۶۷ کیلوگرم نایلون،۶۶ تخته پتو، ۷۱ تخته موکت، ۳۴ بسته غذایی و ۲۰ دستگاه چادر توسط نیروهای امدادی در میان متأثران توزیع شده است.

همچنین حسین ظفری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با فارس ضمن مقایسه سیل جاری سیستان و بلوچستان با سیل روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ می‌گوید: بارش‌های اسفند ماه تقریباً در دو هفته حدود ۲۳۰میلی‌متر بارندگی را در برخی نقاط در پی داشت، در حالی که در اثر این سامانه جدید و در حدود کمتر از ۲۴ ساعت، ۲۷۰میلی‌متر بارش را در جنوب سیستان و بلوچستان شاهد بوده‌ایم، به طوری که ۱۷۰کیلومتر مکعب از حجم سد کهیر برای نخستین بار به طور کامل آب‌گیری شده است و همکاران ما برای دفاع از خطرات احتمالی اقدام به رها‌سازی آب کرده‌اند. در هرمزگان، جنوب استان بوشهر، جنوب فارس و کرمان نیز بارش‌ها همین‌طور بوده است.
وی با بیان اینکه در کرمان نیز راه دسترسی دو روستا قطع شده و همکاران در تلاش‌اند تا راه‌ها بازگشایی شود، تأکید می‌کند: تمرکز اصلی ما بر جنوب سیستان و بلوچستان است. آب، برق و خطوط تلفن برخی روستاها در این مناطق قطع شده که همکاران در تلاش برای رفع مشکل هستند. در عین حال، تاکنون مصدومیت جدی برای شهروندان ما به وجود نیامده است.
ظفری همچنین به تخلیه برخی از روستا‌ها در جنوب کشور اشاره و عنوان کرد: تعدادی از روستا‌های ما در استان هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان برای ایمنی بیشتر تخلیه شده‌اند که آن‌‎‌ها را اسکان اضطراری داده‌ایم و غذای گرم در اختیار آن‌ها قرار داده شده است و به شرط برقراری امنیت به خانه‌های خود بر خواهند گشت.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره حضور گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده نیز می‌گوید: گروه‌های جهادی در مناطق حضور دارند و در امداد‌رسانی و تخلیه‌ آب‌گرفتگی مناطق سیل‌زده به ما کمک می‌کنند. در جنوب سیستان و بلوچستان هزارو200 روستا تحت تأثیر سیل قرار گرفته‌اند که ۳۰۰ روستا دچار آب‌گرفتگی شده است. تا زمانی که وضعیت پایدار شود ما و دستگاه‌های امدادی، انتظامی و اجرایی در مناطق سیل‌زده خواهیم ماند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه