در حوزه تبلیغات سلبریتی‌ها قوانین صریح‌تر می‌خواهیم

سخنگوی قوه قضائیه در گفت‌وگو با قدس:

در حوزه تبلیغات سلبریتی‌ها قوانین صریح‌تر می‌خواهیم

سخنگوی قوه قضائیه می‌گوید در زمینه ساماندهی و قانونمند کردن فعالیت‌های تبلیغاتی چهره‌های مشهور هنری و ورزشی نیازمند نصوص صریح‌تر و رفع خلأ‌های قانونی هستیم.


مسعود ستایشی که میهمان غرفه روزنامه قدس در نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های ایران بود، درباره مشکلاتی که فعالیت بی‌قاعده سلبریتی‌ها در فضای مجازی ایجاد می‌کند مانند تبلیغات گسترده و پر تعداد این چهره‌ها برای کوروش کمپانی و رئیس فراری آن که پس از کلاه‌برداری کلان از مردم در قالب فروش گوشی‌های آیفون به قیمت ارزان موجبات ناراحتی و عصبانیت افکار عمومی را فراهم آورد، اظهار کرد: قطعاً شفاف‌سازی فضا و مقررات در زمینه فعالیت‌های مجازی و به‌ویژه تبلیغاتی و تجاری این چهره‌ها می‌تواند از بروز مشکلات مشابه در آینده پیشگیری کند.
مسعود ستایشی افزود: به دلیل اینکه افکار عمومی هم نسبت به این موضوع حساس شده بود، کسانی که با این کمپانی همکاری و برای آن تبلیغ کرده بودند تا مردم  ترغیب و تشویق شوند از این کمپانی خرید کنند، با تشکیل پرونده در خصوص این کمپانی و کلاه‌برداری آن، توسط واحد قضایی مربوط احضار و مراتب به آن‌ها تفهیم و توجه داده شد که باید حقوق مردم و بیت‌المال را تأدیه کنند.
سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: بخشی از پول‌های پرداخت‌ شده برای تبلیغات به این سلبریتی‌ها پس از اعلام به این چهره‌ها توسط آن‌ها به صندوق دولت برگردانده شده و بخش دیگر و عده دیگری که باقی مانده‌اند هم در حال پیگیری است تا پول‌های دریافتی را تأدیه کنند.
ستایشی خاطرنشان کرد: اما از نظر خلأهای قانونی و ضرورت پرداختن به نحوه فعالیت‌های تبلیغاتی و مالی سلبریتی‌ها به ویژه در فضای مجازی ما می‌توانیم نصوص و مقررات دقیق‌تری را داشته باشیم که ابعاد و زوایای این بخش را به دقت روشن و تبیین کند، به نحوی که خلأ و کاستی نباشد و خلأهای موجود برطرف شود.
وی افزود: ما هم معتقدیم هر چه ما این مقررات را شفاف‌تر کنیم مناسب‌تر است و از مشکلات بعدی جلوگیری می‌کند. اما همین که این سلبریتی‌ها و چهره‌ها  احضار و از آن‌ها خواسته شده تا اموال بیت‌المال و حقوق مردم را بازگردانند بر مبنای قانون و مستند بر ادله بوده و نشان می‌دهد ما در این زمینه دارای قوانین لازم هستیم. اما اینکه قوانین موجود می‌تواند جامع‌تر و مانع‌تر شود، امری پذیرفته شده و مطلوب است. وی گفت: امیدواریم و تلاش می‌کنیم بخش‌های ذی‌ربط و دستگاه‌های متولی در این زمینه ورود کنند و ببینند اگر خلأهای حقوقی و قانونی در زمینه فعالیت‌های تبلیغاتی سلبریتی‌ها در فضای مجازی وجود دارد، آن‌را برطرف کنند.

خبرنگار: خلیل‌خانه

برچسب ها :
ارسال دیدگاه