در انتظار ریزش دیوارچین برابر ایران

امروز سومین دیدار تیم ملی در لیگ والیبال ملت‌ها 

در انتظار ریزش دیوارچین برابر ایران

تیم ملی والیبال ایران در ادامه رقابت‌های هفته اول لیگ والیبال ملت‌ها در ژاپن امروز در سومین دیدار خود به مصاف چین خواهد رفت. ایران در چهار دوره حضور در لیگ ملت‌ها سه بار برابر چین قرارگرفته که هر سه بار آن‌ پیروز میدان بوده است.


بلندقامتان ایران در حالی در سومین مسابقه خود از ساعت 10:10 صبح امروز به مصاف چین خواهند رفت که دو دیدار ابتدایی خود را با باخت پشت سرگذاشتند و در مجموع موفق به کسب یک امتیاز از لهستان تیم رده اول جهان شدند. در حالی که این یک امتیاز می‌توانست بیشتر باشد و شاگردان بهروز عطایی با پیروزی شیرین مقابل لهستان به بازی با چین برسند. برد در دو دست اول بازی لهستان و بازی بی نقص ملی پوشان جوان ایران این فرصت را به وجود آورد تا بار دیگر لهستانی‌ها مقابل والیبال ایران در لیگ ملت‌ها زانو بزنند اما بی تجربگی برخی از بازیکنان و البته احساس پیروزی قبل از ثبت آن برابر تیم اول دنیا سبب شد در نهایت برد 3 بر 2 برای لهستان رقم بخورد و ایران از دشت اولین پیروزی محروم شود.
اما چین حریف امروز ایران هم تاکنون سه بازی برگزار کرده است که مقابل بلغارستان سه بر دو به پیروزی رسیده و در تقابل با صربستان سه بر صفر و فرانسه سه بر یک مغلوب شده است و با توجه به شناختی که هر دو تیم ازیکدیگردارند، می تواند نبرد امروز آسیایی‌های لیگ ملت‌ها جذاب و دیدنی از کار درآید.  تیم ملی چین به عنوان دومین حریف آسیایی ایران تاکنون 36 بار با ایران رودررو شده که 21 شکست را تجربه کرده و در 15 مسابقه هم پیروز میدان بوده است. 
ملی‌پوشان والیبال ایران در مجموع چهار دوره حضور خود در لیگ ملت‌ها، سه بار در مرحله مقدماتی برابر چین به میدان رفته‌اند که در هر بازی پیروز از بازی خارج شدند و بازی امروز می تواند این تعداد را به عدد 4 برساند.
از میان 14 بازیکن معرفی شده ایران برای هفته نخست لیگ‌ملت‌ها سیدمحمد موسوی، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، محمدرضا حضرت‌پور، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، امین اسماعیل‌نژاد، مهدی جلوه و محمدجواد معنوی‌نژاد بازیکنانی هستند که تجربه بازی برابر تیم ملی چین در لیگ ملت‌ها را در کارنامه خود دارند و آرمان صالحی، شهروز همایونفرمنش، محمد ولی‌زاده، علی حاجی‌پور و پوریا حسین خانزاده برای نخستین بار برابر این تیم در این رقابت‌ها قرار خواهند گرفت.

​​​​​​​خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

برچسب ها :
ارسال دیدگاه