قرارگاه‌های محله اسلامی در کشور به ۱۹هزار قرارگاه می‌رسد

قرارگاه‌های محله اسلامی در کشور به ۱۹هزار قرارگاه می‌رسد

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین گفت: تشکیل ۵۰ هزار قرارگاه محله‌ اسلامی در بازه زمانی ۱۰ ساله هدف‌گذاری شده است که امسال به بیش از ۱۹ هزار قرارگاه می‌رسد.


سردار حیدر بابااحمدی در جلسه تبیینی تحقق محله اسلامی که در استانداری خراسان جنوبی برگزار شد افزود: سال گذشته ۱۱ هزار و ۳۳۰ محله هدف‌گذاری شد که ۱۱۱ محله مربوط به خراسان جنوبی بود و امسال سهم استان ۷۴ محله است.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند برای تحقق جامعه اسلامی باید محله‌ها اسلامی شود که برای ما یک تکلیف و فرمان است بنابراین مکلف شدیم ۵۰ هزار قرارگاه محله‌ اسلامی را بر مبنای «طرح اعتلای بسیج» در سطح کشور شکل دهیم که با محوریت ائمه جماعات در مساجد و با نگاه امامان محله است.
معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: ۵۰ هزار قرارگاه محله‌ اسلامی در بازه زمانی ۱۰ ساله هدف‌گذاری شده و به دلیل اهمیت موضوع در پنج سال نخست ۴۰ هزار محله اسلامی را هدف‌گذاری کردیم زیرا در راستای نظام امام و امت، مسیر ارتباطی پاکی است که پیام امام مسلمین جریان پیدا کند و به محله برسد.
وی افزود: این قرارگاه در سطح مساجد با محوریت ائمه جماعات شکل می‌گیرد و نخبگان، معتمدان و متنفذان محله با عنوان شورای تحول محله دعوت می‌شوند همچنین رئیس قرارگاه با نام شهید سلیمانی، امام جماعت است و دو وظیفه کلی را دنبال می‌کنند.
سردار بابااحمدی گفت: نخستین کار قرارگاه محله اسلامی این است که نظام مسائل محله را در موضوعات مختلف اقتصادی، معیشتی، اجتماعی و فرهنگی احصا می‌کند و تاکنون در قالب شناسنامه محله برای ۱۲ هزار محله جمع‌آوری و ثبت شده است.
وی اظهار کرد: ۶۱ شاخصه محله اسلامی تعریف کردیم و گام دوم به‌ کارگیری ظرفیت محله است که بسیج، ظرفیت‌های مردمی را پای کار می‌آورد تا برای حل آن مسائل چاره‌اندیشی شود و قرارگاه‌های شهید سلیمانی در سطح بخش، شهرستان و استان نیز با محوریت امامان جمعه شکل می‌گیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه