آغاز جشن‌های دهه کرامت از حرم حضرت معصومه(س)

امروز با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی انجام می‌شود 

آغاز جشن‌های دهه کرامت از حرم حضرت معصومه(س)

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی از آغاز جشن‌های دهه کرامت همزمان سالروز میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی در شهر قم، در قالب گردهمایی اعتاب مقدس داخل کشور خبر داد.


به گزارش آستان‌نیوز، عبدالحمید طالبی در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه کرامت گفت: آستان قدس رضوی به مناسبت دهه کرامت بیش از 360 برنامه علمی و فرهنگی پیش‌بینی و تدارک دیده است.
وی افزود: تمامی ما در مجموعه آستان قدس رضوی، با افتخار وظیفه داریم به بهترین وجه این آیین باعظمت را در شهر امام رضا(ع) برگزار کنیم از همین رو با هم‌افزایی و تعاملی که در سطح استان و آستان قدس رضوی وجود دارد امیدواریم این دهه نیز همچون سایر مناسبت‌های خاص و حتی بهتر از سال‌های پیش گرامی داشته شود که در همین راستا برای هم‌افزایی بیشتر سند محتوایی تهیه شده و تقسیم کار صورت گرفته است.
طالبی خاطرنشان کرد:  با تشکیل کارگروه‌های مختلف، سند محتوایی برنامه‌های دهه کرامت امسال آستان قدس رضوی متناسب با مناسبت‌های خاصی همچون ولادت حضرت معصومه(س)، روز بزرگداشت فتح خرمشهر، تجلیل از امامزادگان و بزرگداشت حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) تهیه و تدوین شد. رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: 42 دستگاه به عنوان ستاد برنامه‌ریزی برنامه‌های دهه کرامت با همکاری کانون‌های خدمت فعالیت‌های برون‌استانی را در این ایام بر عهده دارند.

زیارت، خدمت کریمانه و ایجاد شور و نشاط محور برنامه‌های دهه کرامت
وی در ادامه ارادت ویژه مردم به حضرت رضا(ع) در این ایام، توجه عمومی به موضوع زیارت، گسترش خدمت کریمانه و شادی و نشاط مذهبی را برخی از فرصت‌های خاص دهه کرامت برشمرد. رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به شعار محوری برنامه‌های دهه کرامت با عنوان «خدمت کریمانه؛ همدلی و امیدآفرینی» گفت: وظیفه همه ما نشر و ترویج معارف رضوی و نبوی است از همین رو سعی داریم در اجرای برنامه‌های این ایام به این اصل توجه داشته باشیم. وی بیان کرد: مسئولان در بخش‌های مختلف شهرداری، هیئت‌های مذهبی، مساجد، سپاه، بسیج، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف و... با آستان قدس رضوی در تعامل هستند تا جشن‌های باشکوهی را در این ایام برگزار کنند که در همین راستا در شب و روز میلاد ثامن الحجج(ع)، جشن‌های مردمی از محل پایانه‌های مسافربری تا حرم مطهر رضوی پیش‌بینی شده است.

اجلاسیه پنجمین کنگره جهانی امام رضا(ع)
طالبی از برگزاری اجلاسیه پنجمین کنگره جهانی امام رضا(ع) خبر داد و گفت: تاکنون چهار دوره از این کنگره برگزار شده است و پنجمین دوره از این اجلاسیه با عنوان «اندیشه تمدنی امام رضا(ع)؛ عدالت برای همه، ظلم به هیچ کس» به همت سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی  و با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی در شهر مشهد مقدس برگزار خواهد شد. وی در این باره گفت: دومین پیش‌نشست این کنگره، نهم خرداد در مشهد و با حضور میهمانانی از دیگر کشورها برگزار می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه