فرایند سرمایه‌‎گذاری کشورهای عربی تسهیل می‌شود

با ایجاد کارگروه ویژه در مشهد

فرایند سرمایه‌‎گذاری کشورهای عربی تسهیل می‌شود


​​​​​​​نایب رئیس اتاق بازرگانی مشهد گفت: باید برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از فرصت حضور عرب‌ها در خراسان، بخش ویژه‌ای که نسبت به کشورهای عربی نیز شناخت عمیقی دارد، در اداره کل سرمایه‌گذاری استانداری با یک سری اختیارات ویژه همراه با تسهیل فرایندها ایجاد شود.
محمود سیادت در گفت‌وگو با ایسنا با تأکید بر اینکه از سرگیری ارتباطات با عربستان اتفاق بسیار غافلگیرکننده، مثبت و ارزشمندی بود، اظهار کرد: این اتفاق یکی از بهترین تصمیمات حاکمیت در چند سال اخیر بوده که به این جمع‌بندی رسیدند تا ایران با کشورهای عرب‌زبان روابط خود را تقویت کند.
وی ادامه داد: این کشور با درآمدهای بسیار بالای نفتی در طول این سال‌ها توانسته اقتصاد خود را در وضعیت مناسبی قرار دهد و سرمایه‌گذاری‌های خارجی گسترده‌ای را دنبال می‌کند. همین اواخر عربستان فقط ۳ میلیارد دلار در بانک مرکزی ترکیه به ودیعه گذاشت برای اینکه ارزش لیر حفظ شود و این در شرایطی است که ترکیه از رقبای اصلی منطقه‌ای عربستان است.
سیادت تأکید کرد: این مسئله نشانگر تغییر رویکرد سعودی‌هاست و آن‌طور که معلوم است عربستان در توسعه اقتصادی و گردشگری خود با محوریت دانش فنی و اقتصاد برنامه‌ریزی کرده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه