درمان رایگان زوج‌های نابارور

خراسان جنوبی

درمان رایگان زوج‌های نابارور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه درمان زوجین نابارور جزو بیماری‌های خاص لحاظ می‌شود، افزود: در بیرجند مرکز درمان ناباروری را راه‌اندازی کردیم که هزینه‌ها توسط بیمار پرداخت نمی‌شود و بیمار باید تنها هزینه‌های داروهای خارجی را پرداخت کند.


به گزارش خبرگزاری فارس، سید محمدرضا طالبی، موضوع امنیت و دفاعی را از نخستین عواقب سالمندی خواند و تصریح کرد: موضوع دوم این است که چرخ اقتصاد جامعه را جوانان و جامعه کارگری به چرخش در می‌آورند و چنانچه با پیری جمعیت مواجه باشیم باید نیروی کار را از خارج تأمین کنیم.
وی با بیان اینکه ضریب سلامت جامعه با پیری جمعیت به خطر می‌افتد، افزود: با توجه به اینکه جوانی جمعیت، دغدغه مهم رهبری است و مکرر بر این موضوع تأکید کرده‌اند، مجلس شورای اسلامی قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را با ۷۴ ماده و ۲۰۰ حکم مصوب و در مهر ماه ۱۴۰۰ برای اجرا ابلاغ کرد.
طالبی تأکید کرد: تا دو ماه پیش قانون جوانی جمعیت، شهرستان‌ها و استان‌هایی را دربرمی‌گرفت که نرخ باروری جمعیت آن‌ها زیر 2/5 درصد بود؛ اما با پیگیری‌های استاندار و نمایندگان استان هم اکنون تمام شهرستان‌ها را شامل می‌شود.
به گفته وی به ازای هر فرزند، یک سال از سن فرد بازنشسته کم می‌شود و از فرزند سوم و بیشتر هم یک و نیم سال کم می‌شود.
طالبی تصریح کرد: برای تولد فرزند اول، پرداخت یک میلیون تومان بلاعوض برای سرمایه‌گذاری در بورس، افزایش تسهیلات مسکن و افزایش وام فرزندآوری و در تولد فرزند دوم به بعد، فروش بدون نوبت خودرو ایرانی در دستور کار است.
وی تأمین زمین رایگان یا واحد مسکونی به قیمت تمام شده برای فرزند سوم و تنفس دو ساله با تقسیط هشت ساله را از دیگر مشوق‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: در تمامی شهرستان‌های استان خراسان جنوبی به جز بیرجند، زمین آماده واگذاری داریم.
به گفته وی برای بیرجند هم برنامه‌ریزی شده که زمین مورد نیاز متقاضیان در دیگر شهرها از جمله خوسف تحویل شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی درباره وام ودیعه مسکن نیز اظهار کرد: منابع مالی استان محدود و حجم تقاضاها زیاد است و با بهتر شدن منابع، سرعت پرداخت‌ها بیشتر خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه