اتفاق‌نظر تهران و مسقط برای عبور از تحریم‌ها

وزیرخارجه کشورمان در جریان سفر به عمان از افزایش شتاب در روابط دو کشور خبر داد

اتفاق‌نظر تهران و مسقط برای عبور از تحریم‌ها

وزیر امورخارجه کشورمان که به عمان سفر کرده است، صبح روز گذشته با سلطان بن محمد النعمانی وزیر مکتب سلطانی عمان دیدار و گفت‌وگو کرد. 


حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به نقش عمان در تسهیل گفت‌وگوهای ایران و عربستان و گفت‌وگوهای منطقه‌ای و بین‌المللی از تلاش‌های عمان در زمینه تسهیل گفت‌وگوهای منطقه‌ای قدردانی کرد. وی همکاری کشورهای منطقه را با اهمیت دانست و گفت ایران در چارچوب سیاست همسایگی دولت سیزدهم و رعایت اصل حسن همجواری، از بازگشت روابط بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان استقبال می‌کند و آن را به نفع منطقه می‌داند. 
سلطان بن محمد النعمانی وزیر مکتب سلطانی عمان نیز در این دیدار با بیان رضایت از وضعیت موجود روابط فی‌مابین بر ضرورت ارتقای همکاری‌ها در ابعاد مختلف با توجه به اراده سطوح عالی مقامات دو کشور تأکید کرد. وی توافق اخیر میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را برای منطقه آرامش‌بخش خواند و ابراز امیدواری کرد در سایه همگرایی کشورهای منطقه از تمامی ظرفیت‌های انسانی، منابع، توانمندی‌های علمی و فنی برای توسعه در منطقه بهره برد. 
امیرعبداللهیان روز گذشته و پس از دیدار با همتای عمانی خود، در جمع خبرنگاران گفت: در دیدار با وزیر خارجه عمان توافق شد به‌زودی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور برگزار شود و  درباره موضوعات منطقه‌ای توافق‌نظر داریم و عمان همواره در گفت‌وگوهای لغو تحریم‌ها نقش سازنده ایفا می‌کند و در این رابطه مشورت‌های لازم را انجام دادیم. وزیر امور خارجه گفت: تأیید می‌کنم به ویژه پس از سفر دکتر رئیسی به مسقط که سال گذشته انجام شد، روند اجرای توافقات شتاب زیادی گرفته است. 
وی همچنین در دیدار با محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران از هر گونه ابتکار، طرح و اقدامی که به رفع محاصره یمن و برقراری آتش‌بس همه‌جانبه و تفاهم میان گروه‌های سیاسی یمنی بینجامد، استقبال می‌کند. 
حسین امیرعبداللهیان در ادامه سفر خود روز گذشته برای یک سفر دو روزه، مسقط را به مقصد بیروت ترک کرد. همزمان با سفر حسین امیرعبداللهیان به لبنان، رسانه‌های این کشور از بازداشت برخی از اعضای داعش در مناطق النبطیه، عیترون، بلیدا، میس الجبل و بنت جبیل در لبنان خبر دادند. گفتنی است این گروه‌ها در پوشش کارگران پمپ بنزین و مغازه‌ها فعالیت داشتند. موضوع خطرناک این است که این اعضای داعش در تماس مستقیم با ارتش دشمن صهیونیستی بودند و با آن همکاری می‌کردند.

خبرنگار: محمدی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه