۲۰ شهرستان خراسان رضوی مرکز اورژانس اجتماعی دارد

۲۰ شهرستان خراسان رضوی مرکز اورژانس اجتماعی دارد

کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۲۰شهرستان خراسان رضوی دارای مرکز اورژانس اجتماعی هستند.


نسیم بوستانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هرچند تماس‌هایی که در شهرهای مختلف با اورژانس اجتماعی گرفته می‌شود به لحاظ نوع آسیب‌ها متفاوت هستند؛ اما کودک‌آزاری و خشونت‌های خانگی در صدر تماس‌های اورژانس اجتماعی قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰ شهرستان خراسان رضوی دارای مرکز اورژانس اجتماعی هستند، عنوان کرد: اورژانس اجتماعی شهرستان مشهد به دلیل اینکه خدمات بیشتری ارائه می‌دهد، گسترده‌ترین خدمات را دارد و شبانه‌روزی اقدام به پذیرش مددجویان می‌کند، اورژانس سطح یک است.
کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: هم اکنون اورژانس اجتماعی هفت شهرستان سطح ۲ و اورژانس اجتماعی ۱۱ شهرستان سطح ۳ هستند. اگرچه اورژانس‌های سطح 2 باید دارای خوابگاه باشند و به صورت شبانه‌روزی مددجویان را پذیرش کنند؛ اما مدت اقامت مددجو در آن‌ها کمتر از مدت اقامت در خوابگاه‌های شهرستان مشهد است.
وی عنوان کرد: تمامی اورژانس‌های اجتماعی سطح ۲، خوابگاه دارند. در مجموع ۸۰ تا ۹۰ درصد فضاهای خوابگاه‌های اورژانس اجتماعی در شهرهای خراسان رضوی نزدیک به استانداردها و دستورالعمل‌ها هستند.
بوستانی از کمبود نیرو به عنوان یک معضل جدی نام برد و افزود: افزون بر اورژانس اجتماعی در کل سازمان بهزیستی با معضل کمبود نیرو مواجه هستیم.
کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی در ادامه به وضعیت خودروهای اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: چون سال‌هاست از خودروهای اورژانس اجتماعی استفاده می‌شود و از سویی نوع مأموریت‌هایشان در فضاهای پرخطر است و آسیب زیادی می‌بینند، به همین دلیل فرسوده هستند.
وی گفت: خودروهای اورژانس‌های اجتماعی در شهرستان‌های خراسان رضوی بیش از ۱۸ تا ۲۰ سال است که فعالیت می‌کنند. به همین دلیل خودروها دچار فرسودگی شده‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه