کلاه‌برداری با وعده ازدواج و زندگی در ترکیه!

رئیس پلیس فتا مشهد خبر داد

کلاه‌برداری با وعده ازدواج و زندگی در ترکیه!

فرد شیادی که با دادن وعده ازدواج و زندگی در ترکیه اقدام به کلاه‌برداری از خانمی جوان کرده بود، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.


به گزارش قدس خراسان، رئیس پلیس فتا مشهد مقدس در تشریح جزئیات این خبر در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد: با دریافت مرجوعه قضایی از سوی خانمی جوان مبنی بر کلاه‌برداری در فضای مجازی، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
سرهنگ سيد ابوالفضل طالب‌الحق توضیح داد که شاکی پرونده در اظهاراتش به کارشناسان پلیس فتا گفت: اواخر شهریور ماه از طریق یک صفحه اینستاگرام با فردی به نام امیر آشنا شدم. ابتدا ارتباط ما در حد چند پیام کوتاه بود تا اینکه این ارتباط هر روز بیشتر و بیشتر شد و مدتی از آشنایی من و امیر گذشت.
وی گفت که شاکی درباره احساسات و عواطف خود چنین توضیح داده است: در این مدت علاقه شدیدی به امیر پیدا کرده بودم تا اینکه یک روز به من پیشنهاد ازدواج و زندگی در ترکیه را داد.
رئیس پلیس فتا مشهد مقدس ادامه داد: این خانم جوان گفت مرد کلاهبردار با عنوان اینکه برای مهاجرت به ترکیه آشنا پیدا کرده و می‌تواند سریع‌تر کارهای گذرنامه را انجام بدهد و به همین منظور نیاز به پول دارد، وی را قانع کرد تا با فروش منزل و دیگر مستغلاتش مبلغ 230 میلیون تومان از وی قرض بگیرد. پس از این ماجرا به طور کامل تماس‌های تلفنی او را پاسخگو نبوده و تلفنش را خاموش کرده است.
طالب‌الحق با توضیح اینکه کارشناسان پلیس فتا مشهد با سرنخ‌های دیجیتالی بدست آمده، تحقیقات فنی خود را آغاز کردند، خاطرنشان کرد: این کارشناسان موفق به شناسایی محل اختفای متهم شده و 15 اسفند ماه او را دستگیر کردند.
وی افزود: با دستگیری متهم و اعتراف صریح او به فریب شاکیه، قرار قانونی از سوی مرجع قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار دایره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس فتا قرار گرفت.
رئیس پلیس فتا مشهد به شهروندان متذکر شد: يكی از ترفندهای کلاه‌برداری اينترنتی اين است که مجرمان، طعمه‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی و چت‌روم‌ها شکار می‌کنند.
طالب‌الحق تأکید کرد: این افراد با دادن وعده‌هايی مانند ازدواج، سرمایه‌گذاری و سفر به خارج از کشور برای طعمه‌های خود تور پهن می‌کنند.
وی تصریح کرد: از مردم عزیز می‌خواهم به راحتی به افراد غريبه اعتماد نکرده و در ورود به فضای مجازی بی‌محابا عمل نكنند و در گفت‌وگوهای اينترنتی با افرادی كه آن‌ها را نمی‌شناسند، ارتباط نگیرند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه