تهیه پوشاک در مشهد مقرون به صرفه است

با توجه به تولیدی بودن ۵۰ درصد پوشاک در مشهد

تهیه پوشاک در مشهد مقرون به صرفه است

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد گفت: بازار پوشاک آمادگی لازم برای حضور ۱۰ میلیونی زائران را دارد اما اولویت خرید خانواده‌ها و زائران برای تهیه پوشاک تغییر کرده است.


​​​​​​​سیدمهدی لسان طوسی در گفت‌وگو با قدس خراسان اظهار کرد: اگر چه برای عید نوروز ١۴۰۲ پس از دو سال کرونایی پیش‌بینی می‌شود مشهد میزبان ۱۰میلیون زائر باشد و خانواده‌ها بیشتر لباس شب عید تهیه کنند اما باید گفت وضعیت بازار متأسفانه چندان جالب نیست و با توجه به شرایط اقتصادی موجود استقبال زیادی از خرید پوشاک نمی‌شود.
وی افزود: با وجود اینکه پوشاک جزو کم‌تورم‌ترین اقلام مورد نیاز خانواده‌ها قرار دارد اما اولویت خرید آن فرق کرده و در ردیف آخرین خریدهای یک خانواده قرار گرفته است.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مشهد در ادامه با تأکید بر آمادگی فروشندگان پوشاک برای عرضه کالای خود تصریح کرد: کمبودی در زمینه پوشاک نداریم و با توجه به تقاضای کمی که در بازار وجود دارد، واحدهای صنفی به اندازه کافی پوشاک مناسب مردم مشهد و زائران را موجود دارند. وی با اشاره به جایگاه پوشاک تولیدی مشهد در سبد سوغات زائر عنوان کرد: بیش از ۵۰درصد پوشاک مورد نیاز مشهد تولید داخل است و به عنوان دومین قطب پوشاک کشور همیشه تهیه پوشاک در این شهر مقرون به صرفه بوده و مزیت دارد و پوشاک برای تأمین نیاز زائران زیاد است اما متأسفانه تورم موجود و هزینه‌های سنگین تهیه اسکان و ارزاق عمومی این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد.
لسان طوسی با اشاره به اقدام‌های کنترلی بر بازار پوشاک تصریح کرد: اتحادیه پوشاک مشهد همزمان با سراسر کشور برای تنظیم بازار و حمایت از مصرف‌کننده، اقدام به برگزاری جشنواره‌های فروش فوق‌العاده ویژه نوروز کرده که این طرح با ارائه بنرهای متحدالشکل و تخفیف‌های ۱۵ و ۲۰ درصدی توسط واحدهای صنفی سطح شهر در حال اجراست.

خبرنگار: تکین دانش

برچسب ها :
ارسال دیدگاه