ال‌کلاسیکو در نقطه جوش

امروز ساعت 16:45 تکلیف قهرمانی مشخص می‌شود؟

ال‌کلاسیکو در نقطه جوش

بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و مسابقات حساس از راه می‌رسند.


در آخرین هفته از رقابت‌های لیگ برتر در سال 1401، تیم‌ها باید در هفته بیست‌وسوم به مصاف هم بروند، آن‌هم در شرایطی که مهم‌ترین مسابقه هفته قرار است در ورزشگاه آزادی تهران میان تیم‌های اول و دوم جدول برگزار شود و بسیاری از کارشناسان معتقدند برنده این مسابقه می‌تواند فاتح عنوان قهرمانی لیگ برتر شود.
سپاهان و پرسپولیس پیش از انجام مسابقه امروز در ورزشگاه آزادی تهران، در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند که در آن مسابقه، طلایی‌پوشان اصفهانی شکستی چهارگله و سنگین را در خانه مقابل پرسپولیس متحمل شدند و از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند تا همه تمرکز شاگردان ژوزه مورایس روی قهرمانی لیگ برتر بیاید و سپاهانی‌ها برای رسیدن به سهمیه آسیا راهی جز کسب عنوان قهرمانی در لیگ بیست‌ودوم ندارند.
هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال با درخواست سازمان لیگ برای تغییر شرایط تیم قهرمان در صورت برابر بودن امتیازات موافقت کرده و همین مسئله سبب جذابیت بیشتر مسابقات لیگ برتر شده است؛ در واقع دیگر خبری از محاسبه تفاضل گل تیم‌ها در صورت برابری امتیازات نیست و نتیجه بدست آمده در بازی رودررو، اولویت نخست است و همین مسئله موجب شده تا طلایی‌پوشان اصفهانی مسیرهموارتری را به سوی قهرمانی در لیگ برتر داشته باشند.سپاهان در بازی رفت‌وبرگشت مقابل استقلال توانسته به پیروزی برسد و حتی نتیجه تساوی (به‌جز تساوی 0-0) می‌تواند در مصاف‌های رودرروی سپاهان - پرسپولیس، کفه ترازو را به سود شاگردان ژوزه مورایس سنگین‌تر کند تا عملاً در صورت برابری امتیازات، بازهم طلایی‌پوشان اصفهانی بتوانند بالاتر از حریف سنتی خود در کورس قهرمانی قرار گیرند.

 پرسپولیس نباید جام بیاورد!
ژوزه مورایس برای مسابقه تیمش در جام حذفی مقابل پرسپولیس، ترکیبی تهاجمی را چینش کرده بود، اما حالا باتوجه به احتمالات مطرح شده روی کاغذ برای قهرمانی تیم‌ها، نتیجه تساوی هم در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس می‌تواند نتیجه خوبی برای طلایی‌پوشان اصفهانی باشد و همین مسئله سبب شده مورایس احتمالاً با ترکیبی متفاوت نسبت به دیدار جام حذفی، تیمش را به میدان بفرستد.
البته قهرمانی دوباره استقلال و نایب‌قهرمان شدن سپاهان هم می‌تواند شاگردان ژوزه مورایس را به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برساند.

ویه‌را:سپاهان را خوب می شناسیم
اوسمار ویه‌را، دستیار برزیلی یحیی گل‌محمدی، در خصوص دیدار با سپاهان گفت: می‌دانیم برای قهرمانی، این بازی شاید خیلی برای ما مهم باشد. در 25 روز گذشته حتی یک روز هم تعطیل نبودیم. به تنها چیزی که فکر می‌کردیم پیشرفت و رسیدن به اهدافمان بود. امیدواریم در کنار هواداران بتوانیم سه امتیاز را کسب کنیم. چهارمین باری است که با سپاهان بازی می‌کنیم. قاعدتاً بازیکنان همدیگر را می‌شناسند و کادرفنی دو تیم هم با یکدیگر آشنا هستند.
او در مورد استفاده از یک یا دو مهاجم توضیح داد: این فصل بیشتر با دو مهاجم بازی کردیم و این برای ما مهم است که با چه تعداد بازیکن در محوطه جریمه سپاهان باشیم و باید سعی کنیم پرتعداد باشیم. مهم نیست یک مهاجم نوک داشته باشیم یا دو تا.

تراکتور به مسی‌ها رسید
مس رفسنجان رو فرم‌ترین تیم لیگ برتر در سه هفته اخیر بوده و نارنجی‌پوشان رفسنجانی توانسته‌اند 9 امتیاز ممکن را در سه بازی قبلی خود بدست بیاورند و موقعیت خود در رتبه ششم جدول را تثبیت کنند. مسی‌ها برای حفظ روند صعودی خود در جدول و رسیدن به جمع پنج تیم برتر، امروز در تبریز به دنبال آن هستند تا بتوانند با پیروزی بر تراکتور مانند بازی رفت جشن پیروزی بگیرند تا با کسب چهارمین برد پیاپی، بتوانند صعودی دوپله‌ای را در جدول تجربه کنند و بالاتر از تراکتور تبریز و هم‌امتیاز با گل‌گهر سیرجان (با انجام یک بازی بیشتر) در رتبه چهارم قرار گیرند.
دو تیم امروز در نخستین بازی از هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت 15 کار خود را در ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز آغاز می‌کنند که با توجه به انگیزه بالای شاگردان خمس و ربیعی برای رسیدن به رتبه چهارم جدول، به نظر می‌رسد دوئلی جذاب و تماشایی میان تیم‌های تراکتور تبریز و مس رفسنجان برگزار خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه