تسهیل در صدور اسناد تک‌برگی مالکیت برای موقوفات

در پی توافق آستان قدس رضوی با اداره ثبت اسناد خراسان‌رضوی صورت می‌گیرد

تسهیل در صدور اسناد تک‌برگی مالکیت برای موقوفات

به مناسبت نیمه شعبان و با هدف تسهیل در صدور اسناد مالکیت تک‌برگی برای رقبات و موقوفات آستان قدس رضوی، توافق‌نامه همکاری میان بنیاد بهره‌وری موقوفات و اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی به امضا رسید.


به گزارش آستان‌نیوز، در آیین انعقاد این توافق‌نامه که عصر سه‌شنبه در سالن‌ همایش‌های باغ اردوگاه خاتون برگزار شد، سیدمهدی سدیدی؛ رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، مرتضی حقیقی؛ معاون املاک و اراضی این بنیاد و همچنین مرتضی مولوی‌پور؛ مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوی حضور داشتند.

ضرورت تثبیت مالکیت برای خدمت‌رسانی کیفی
رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در این جلسه با اشاره به اهمیت تثبیت مالکیت املاک و اراضی موقوفه حضرت رضا(ع) برای افزایش بهره‌‌وری اظهار کرد: بهره‌وری صورت گرفته از موقوفات براساس نیات واقفان، صرف خدمت‌رسانی شایسته و کیفی به زائران، مجاوران و همچنین مردم شهرستان‌های استان و سراسر کشور می‌شود. او ادامه داد: از همین رو برای تسهیل امور مربوط به صدور سند مالکیت برای موقوفات امام رضا(ع)، همچون گذشته خواهان همراهی ویژه اداره کل ثبت اسناد و املاک هستیم.

صدور 2هزار سند مالکیت تک‌برگی برای املاک موقوفه
مرتضی حقیقی، معاون بهره‌وری املاک و اراضی آستان قدس رضوی نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از وظایف این معاونت؛ حفظ، تثبیت، صیانت و بهره‌وری مناسب از املاک و اراضی موقوفه براساس نیات واقفان است که با هدف توسعه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی و نیز خدمت‌رسانی شایسته به زائران صورت می‌گیرد.
او ادامه داد: خوشبختانه برای 90 درصد رقبات و موقوفات آستان قدس رضوی، دفترچه اسناد مالکیت صادر شده و 10 درصد دیگر آن باقی مانده که نسبت به انجام آن اقدام خواهد شد. حقیقی از دریافت بیش از 161 جلد سند تک‌برگی برای 61 هزار هکتار از املاک و اراضی موقوفه آستان قدس رضوی طی سال گذشته خبر داد و گفت: مجموع اسناد مالکیت تک‌برگی که برای موقوفات این آستان مقدس صادر شده است، به 2 هزار سند مالکیت تک‌برگی می‌رسد که در تلاش هستیم با این توافق، افزایش یابد.
او ادامه داد: دریافت سند مالکیت تجمیعی تک‌برگی برای 50 هکتار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی و صدور سند تک‌برگی برای اراضی و پلاک‌های بزرگ و اصلی مشهد از دیگر برنامه‌های معاونت بهره‌وری املاک و اراضی آستان قدس رضوی است که امید می‌رود در قالب این توافق‌نامه محقق شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه