نان بسته‌بندی در دکه‌های نان رضوی توزیع می‌شود 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد: 

نان بسته‌بندی در دکه‌های نان رضوی توزیع می‌شود 


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: برای نانوایی‌های مشهد در عید نوروز 8هزار تن آرد با توجه به حضور ۱۰ میلیون زائر در این ایام توسط اداره غله خراسان رضوی اختصاص یافته است.
محمد میری دیسفانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان سهمیه آرد نانوایی‌ها در مشهد برای عید نوروز اظهار کرد: بابت رفاه حال زائران در ایام نوروز ۱۸ تا ۲۰ نانوایی در اطراف حرم مطهر رضوی به صورت سیار و ثابت فعال می‌شوند. همچنین بر اساس جلسات تنظیم بازار شهرستان و استان سهمیه آرد نیز برای این نانوایی‌ها مشخص و مجوزهای لازم برای این نانوایی‌ها در حال صدور است.
 وی با اشاره به اینکه در اطراف حرم مطهر رضوی ۹۰ نانوایی فعال وجود دارد، افزود: برای نانوایی‌های مشهد در عید نوروز 8هزار تن آرد با توجه به حضور ۱۰ میلیون زائر در این ایام توسط اداره غله خراسان رضوی اختصاص یافته است. بر اساس مصوبه شهرستان ۷۰ کیسه آرد روزانه به صورت فوق‌العاده برای هر نانوایی در رینگ اول حرم و ۴۰ کیسه در رینگ دوم حرم مطهر در نظر گرفته شده است. این مقادیر تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است.
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به حضور زائران در کوهسنگی و مبادی ورودی مشهد، برای نانوایی‌های این مسیرها نیز سهمیه آرد در نظر گرفته شده است.
میری درباره توزیع نان در دکه‌های نان رضوی بیان کرد: مصوبه‌ای در این زمینه وجود دارد که به این دکه‌ها در ایام عید نوروز سال ۱۴۰۲ مجوز داده می‌شود تا نان بسته‌بندی با قیمت مصوب عرضه کنند بنابراین با توجه به سهمیه‌های آرد در نظر گرفته شده و پیش‌بینی‌های انجام شده برای عید نوروز، کمبودی در زمینه نان در مشهد نخواهیم داشت.
وی افزود: از آنجایی که زائران غیرایرانی با پول نقد خرید می‌کنند، مقرر شده نانوایی‌ها کارت مشخصی را در سامانه نانینو تعریف کنند. همچنین برای نان کسب و کار، نان هیئت‌ها و... نیز باید کارت مشخصی در سامانه نانینو ثبت شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه