برخورداری۹۰ بازرگان افغانستانی مقیم خراسان رضوی از تسهیلات ویژه اقامت 

برخورداری۹۰ بازرگان افغانستانی مقیم خراسان رضوی از تسهیلات ویژه اقامت 


مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: حدود ۹۰ نفر از بازرگانان افغانستانی مقیم استان از تسهیلات ویژه اقامتی و خدماتی سه، پنج، هفت و ۱۰ ساله برخوردار شدند. 
به گزارش ایرنا، سیدعلی قاسمی عنوان کرد: این تسهیلات ویژه بر اساس قانون و مطابق تصمیم کمیته ویژه اقامت، براساس میزان سرمایه‌گذاری اتباع خارجی به این افراد اعطا شده است.
وی گفت: از سال گذشته تاکنون بازرگانان افغانستانی از حداقل مبلغ ۲۵ هزار دلار تا ۲۰ میلیون دلار در خراسان رضوی سرمایه‌گذاری و فعالیت تجاری کرده‌اند که متناسب با میزان سرمایه‌گذاری با صدور دفترچه، اقامت تا ۱۰ سال به آنان اعطا شده است.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: اقامت فقط یک بخش از این تسهیلات است و خدمات بانکی، امور راهنمایی و رانندگی، مباحث خروج و مراجعت و ثبت شرکت از دیگر خدمات ارائه شده است.
قاسمی افزود: بازرگانان مختلفی در خراسان رضوی از کشورهای عراق، امارات، پاکستان، کویت، بحرین و افغانستان از طریق دستگاه‌های مختلف از جمله اداره‌های کل کار، اتباع، امور اقتصادی و دارایی و دفتر جذب سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کنند که بخش عمده این سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به اتباع افغانستانی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه