پرسپولیس در فینال زودرس حذفی

راه استقلال برای قهرمانی هموارتر است

پرسپولیس در فینال زودرس حذفی


مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران هنوز رسماً به پایان نرسیده و قرار است آخرین مسابقه از این مرحله، جمعه بیست‌وششم اسفندماه در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان میان تیم‌های گل‌گهر و فولاد خوزستان به انجام برسد، اما با وجود عدم برگزاری این مسابقه، مسئولان سازمان لیگ تصمیم گرفتند تا قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی را با توجه به مشخص شدن تکلیف هفت تیم صعودکننده، برگزار کنند.
مسابقات لیگ برتر به هفته‌های حساس خود رسیده و همین مسئله سبب شده با توجه به فشردگی مسابقات لیگ برتر و در پیش بودن اردوی تیم ملی، برگزاری دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی به سال آینده موکول شود و طبق اعلام امیرحسین روشنک، مسئول برگزاری مسابقات جام حذفی قرار است رقابت‌های مرحله یک‌چهارم نهایی در فاصله روزهای هفتم تا نهم اردیبهشت‌ماه به انجام برسد و زمان دقیق برگزاری مسابقات به‌زودی از سوی سازمان لیگ اعلام خواهد شد.
استقلال تهران، استقلال ملاثانی، پیکان تهران، هوادار تهران، نساجی مازندران، پرسپولیس تهران و پارس‌جنوبی جم در کنار گل‌گهر سیرجان یا فولاد خوزستان تیم‌هایی هستند که باید در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی به میدان بروند. 
کرمان یا تبریز، میزبان فینال جام حذفی
پیش از انجام قرعه‌کشی، امیرحسین روشنک مسئول جام حذفی در این‌باره توضیح داد: «ورزشگاه نقش جهان اصفهان، یادگار امام تبریز، شهدای فولاد اهواز، شهدای مس کرمان و امام رضا(ع) مشهد، پنج ورزشگاه نامزد فینال جام حدفی هستند. استادیوم آزادی چون سال گذشته میزبان بوده طبق آیین نامه از لیست خارج شده است».
با قرعه‌کشی انجام شده، ورزشگاه شهدای مس کرمان که هنوز به صورت کامل افتتاح نشده به عنوان اولویت اول برای برگزاری مسابقه فینال انتخاب شد و ورزشگاه یادگار امام تبریز هم دومین اولویت مسئولان سازمان لیگ خواهد بود که اگر شرایط برای برگزاری مسابقه فینال در کرمان فراهم نباشد، دیدار پایانی جام حذفی در تبریز به انجام خواهد رسید.

 حریف لیگ یکی برای استقلال
استقلال ملاثانی که در مرحله قبلی توانست تیم مس کرمان را در خانه شکست بدهد، باید در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی به مصاف تیم هوادار برود؛ شاگردان ساکت الهامی در یک بازی پرماجرا توانستند مس رفسنجان را در ضربات پنالتی شکست بدهند و حالا باید در اهواز به مصاف حریف لیگ یکی بروند.
فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان هنوز برنده تقابلشان در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی مشخص نشده اما براساس قرعه‌کشی انجام شده، برنده این مسابقه حساس باید در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف پرسپولیس برود .
با توجه به قرعه‌کشی انجام شده، چه تیم فولاد به جمع هشت تیم برتر جام حذفی صعود کند و چه تیم گل‌گهر، سرخپوشان پایتخت باید در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف حریف خود بروند.
پارس جنوبی جم که در مرحله قبل توانست در ضربات پنالتی دریای کاسپین بابل را حذف کند و پیشتر توانسته بود ایمان سبز شیراز را از گردونه رقابت‌ها کنار بزند، حالا باید در مرحله یک‌چهارم نهایی در خانه و در دیداری دشوار به مصاف استقلال تهران برود؛ آبی‌پوشان پایتخت در شرایطی باید به جم سفر کنند که در دو بازی قبلی خود در جام حذفی مقابل تراکتور تبریز و ملوان بندرانزلی توانستند در ورزشگاه آزادی تهران به پیروزی برسند.
نساجی مازندران هم که در مرحله قبلی در ضربات پنالتی مقابل آلومینیوم اراک به پیروزی رسیده بود، حالا باید در مرحله یک‌چهارم نهایی هم برابر پیکان به میدان بروند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه