رضایت آقا در جشن نیمه شعبان

می‌خواهیم برای نیمه شعبان مولودی برگزار کنیم

رضایت آقا در جشن نیمه شعبان

هر سال وقتی به نیمه شعبان نزدیک می‌شویم عده‌ای تصمیم می‌گیرند برای احیای این روز و بزرگداشت میلاد امام عصرمان(عج) برنامه و مراسمی را تدارک ببینند و نذوراتشان را به پیشگاه ایشان بفرستند. مراسمی که قدر و قیمتش با صاحبش است و حد و حدود دنیایی ما در کیفیتش دخیل نیست و همان‌قدر که نذر و نیاز شما به پیشگاه حضرتش امری خصوصی و دلی است نحوه برگزاری مراسم جشن نیمه‌شعبان هم امری دلی است که هر کس به‌قدر وسعش می‌تواند در آن سهیم باشد. منتها از آنجایی که پرس‌وجو و گرفتن راهنمایی از کاربلدها در هر کاری امری پسندیده است، در این نوشته بر آن شده‌ایم از روی دست بزرگ‌ترها نگاه کرده و به همه شکل‌های برگزاری یک نیمه شعبان پر از معنویت اشاره کنیم. شاید در این مدل‌ها، مدلی بود که انتخاب شما برای جشن نیمه‌شعبان سال آینده باشد. ان‌شاءالله این جشن با حضور حضرتش برگزار شود.

جشن خانگی نیمه شعبان 
اگر تصمیم گرفتید جشن نیمه شعبان را در منزلتان برگزار کنید، حتماً حواستان به چند نکته باشد؛ میهمانان شما منتظران امام(عج) هستند، پس شأن و منزلت میهمانان و صاحب اصلی مراسم را در نظر بگیرید. بهتر است جشن نیمه شعبان ساده و بی‌تکلف باشد، حتماً یک سخنران درباره ویژگی‌های منتظران صحبت کند. اگر قرار است پذیرایی عصرانه یا شام و ناهار داشته باشید از افراد و خانواده‌های بی‌بضاعت غافل نشوید. تکلف را کنار بگذارید و رنگ و روی معنوی جشن را بیشتر کنید.

جشن خیابانی نیمه شعبان 
می‌توانید جشن و شادی میلاد امام زمان(عج) را به سطح شهر ببرید. خیابان‌های اصلی شهر این روزها میزبان ایستگاه‌های صلواتی جشن میلادند، پس خوب است به کوچه پسکوچه‌های مناطق دور از دسترس شهر سری بزنید و در محله خودتان یا هر محله‌ای که مناسب می‌دانید ایستگاهی بر پا کنید و نذوراتتان را بین مردم تقسیم کنید.

جشن نیمه شعبان بچه‌ها
بچه‌ها بهترین گزینه برای ساختن یک روز شاد امام زمانی هستند. یکی از ایده‌های خوب برای جشن نیمه شعبان، برگزاری جشنی با همکاری بچه‌ها و برای بچه‌هاست. اگر والد هستید و می‌توانید فرزندتان را برای برگزاری یک جشن با خودتان همراه کنید، خوب است از ظرفیت دوستانش استفاده کنید. پیش از شروع جشن درباره امام زمان(عج) با آن‌ها حرف بزنید و سعی کنید آگاهانه شروع به کار کنند.

پذیرایی با حدیث
می‌توانید برای جشن خانگی یا خیابانی‌تان، پذیرایی‌های بسته‌بندی تهیه کنید و شکلات و بقیه اقلام پذیرایی را با یک حدیث از ائمه اطهار(ع) برکت دهید. به این شکل حتی پذیرایی‌تان هم رنگ و بوی امام زمان(عج) می‌گیرد.

جشنی برای اهل بیت(ع)
یادتان باشد وقتی قرار است جشنی به نام و یاد یکی از ائمه(ع) برگزار شود، همه قسمت‌هایش باید از تعالیم اهل بیت و پیامبر(ص) رنگ گرفته باشد. پس اگر قرار است میهمانانتان را دعوت کنید ابتدای دعوت‌نامه حتماً حدیثی از امام عصر(عج) باشد یا اشاره‌ای به ویژگی‌های منتظران حقیقی حضرتش داشته باشید. سبک و سیاق جشن را ساده و پر از معنویت و آگاهی طراحی کنید. حواستان به اطرافیان و همسایه‌ها باشد، قرار نیست در روز میلاد آقایمان کسی از ما برنجد و اذیت شود. رضایت آقا در روز جشن میلادش اصل است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه