ادعیه ائمه(ع) رموز و مخازنی از معارف الهی است

آیت‌الله شب‌زنده‌دار:

ادعیه ائمه(ع) رموز و مخازنی از معارف الهی است


​​​​​​​آیت‌الله مهدی شب‌زنده‌دار، عضو فقهای شورای نگهبان در مراسم رونمایی دو اثر آیت‌الله تحریری اظهار کرد: کتاب «آیین پاسداری» که در این مراسم رونمایی شد، به شرح دعای ۲۷صحیفه مبارکه سجادیه پرداخته است. زیارات، ادعیه و مناجات‌های ائمه(ع) رموز و مخازنی از معارف الهی است که انسان در حال نجوا با محبوب خود بسیاری از مسائل را فرامی‌گیرد و از بسیاری از غفلت‌ها بیرون می‌آید.
عضو فقهای شورای نگهبان با انتقاد از اینکه متون شریعت، متن درسی ما نیست، تصریح کرد: این مناجات‌های حضرت علی بن الحسین(ع) باید کتاب درسی باشد که از نواقص نظام درسی است و بارها بیان کرده‌ام متأسفانه متون شریعت، متن درسی ما نیست. حال که این متون در متون درسی ما نیست، می‌توانیم در برنامه‌های شخصی خود قرار دهیم.
وی خطاب به طلاب حاضر در این مراسم افزود: فرازی از دعایی که در این اثر شرح داده شده، به این عبارت می‌پردازد که «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَنْسِهِمْ عِنْدَ لِقَائِهِمُ الْعَدُوَّ ذِکْرَ دُنْیَاهُمُ الْخَدَّاعَةِ الْغَرُورِ وَ امْحُ عَنْ قُلُوبِهِمْ خَطَرَاتِ الْمَالِ الْفَتُونِ وَ اجْعَلِ الْجَنَّةَ نَصْبَ أَعْیُنِهِمْ» مرزداران خاکی اگر می‌خواهند پیروز شوند، باید دنیا را فراموش کنند و بهشت نصب‌العین آن‌ها شود. همین مباحثی که حضرت در این فراز از دعا برای مرزداران جغرافیایی خواسته‌اند، باید اولویت طلاب به عنوان مرزداران جبهه عقیده، اخلاق، معنویت، اسلام و حکومت الهی باشد.
وی افزود: آیت‌الله تحریری با نوشتن شرح بر خطبه فدکیه به حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار ولا و علاقه کرده و خطبه آن حضرت را شرح کردند تا برکات آن تعمیم پیدا کند و زمینه اظهار ولا را برای خوانندگان ایجاد کردند.
وی گفت: اگر نبوت، رسالت و هدایت پیامبران را از عالَم حذف کنیم، عالم یک فلسفه منطقی درستی پیدا نمی‌کند؛ اگر به آفاق بلند و رسیدن به آن جایگاه با عظمت و هدایت پیامبران و اهداف خلقت بنگریم و ضمیمه خلقت کنیم، خلقت معنا پیدا می‌کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه