معترضان ضد جنگ جلسه استماع کنگره را به هم زدند

معترضان ضد جنگ جلسه استماع کنگره را به هم زدند

جلسه استماع مجلس نمایندگان آمریکا با موضوع چین با رسوایی بزرگی روبه رو و به صحنه اعتراض فعالان صلح علیه جنگ طلبی واشنگتن تبدیل شـد.


​​​​​​​بـه گـــزارش فـــارس، در شرایطی که «اچ آر مک مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت دونالد ترامپ در حال تشریح تهدیدهای چین بــرای آمریکا بــود، دو معترض آمریکایی سخنان او را قطع کـرده و علیه جنگ طلبی های آمریکا شعار دادنـــد. ایـن دو معترض که عضو گـروه «کدپینک» فعال در زمینه صلح جهانی هستند، هنگام سخنان مک مستر، در مخالفت با جنگ طلبی شعار دادند و با ارائه تصویر از چین به عنوان «دشمن»مخالفت کردند.
در فیلم منتشر شده از این جلسه، مک مستر در حال صحبت است که »اولیویا دی نوچی« یکی از اعضای ارشد گروه کدپینک سخنان او را مختل کرد. این زن آمریکایی بنری را همراه داشت که روی آن نوشته شده بود «چین دشمن ما نیست». وی سپس توسط نیروهای امنیتی بـه زور از اتاق بیرون فرستاده شد. لحظاتی پس از اخراج نوچی، یکی دیگر از اعضای گروه کدپینک به نام «هکتور ام» از پشت میز خود بلند شد و گفت:«به نفرت پراکنی علیه آسیا (آسیایی تبارها) پایان دهید». وی همچنین با انتقاد از تشکیل کارگروه ویژه در مجلس نمایندگان برای بررسی تهدیدهای چین، افـــزود:« ایــن کـارگـروه بـرای قدرت نمایی و جنگ طلبی است و بـرای صلح نیست».

برچسب ها :
ارسال دیدگاه