گرانی مصالح، کلاتی‌ها را از ساخت و ساز منصرف کرد

گرانی مصالح، کلاتی‌ها را از ساخت و ساز منصرف کرد


فرماندار کلات گفت: گرانی مصالح و افزایش قیمت تمام شده مسکن موجب شده مردم شهر کلات مستأجرنشینی را به ساخت و ساز ترجیح دهند.
علی صلاحی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در شهرستان کلات تمام تلاش خود را برای خانه‌دار شدن شهروندان به کار گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در کلات به شدت با کمبود زمین مناسب برای ساخت و ساز مواجه هستیم، سعی بر افزایش زمین در محدوده شهر داریم.
وی عنوان کرد: تاکنون زمین مورد نیاز برای فاز یک پروژه نهضت ملی مسکن در شهر کلات تأمین شده و در آینده‌ای نزدیک ساخت و ساز ۱۰۰ واحد آغاز می‌شود.
فرماندار کلات کمبود زمین را دلیل کُندی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر بیان کرد و گفت: هر چند در سه شهر چنار، لائین و زاوین مشکلی از نظر تأمین زمین نداریم اما کسی در پروژه نهضت ملی مسکن نام‌نویسی نکرده و متقاضی نداشته‌ایم.
وی تصریح کرد: در روستاها با وجود اطلاع‌رسانی‌های بسیار برای نام‌نویسی متقاضیان اما فقط ۳۱۳ نفر ثبت‌ نام کردند و نزدیک به ۸۰ تا ۹۰ نفر به بانک معرفی شدند که کارهایشان در حال انجام است.
صلاحی گفت: برای نام‌نویسی متقاضیان مسکن هیچ محدودیتی نداریم و نام‌نویسی انجام می‌شود ولی برخلاف انتظار ثبت‌نامی تاکنون صورت نگرفته است.
وی افزود: در فاز یک نهضت ملی مسکن شهر کلات حدود ۵۰۰ نفر نام‌نویسی کردند که ۱۲۰ نفر تأیید نهایی شدند و برای این افراد زمین از بخش‌های حقیقی و... تأمین شده و در آینده‌ای نزدیک برای شروع ساخت و ساز به پیمانکار واگذار می‌شود.
فرماندار کلات با اشاره به اینکه در شهرهای چنار و لائین ثبت‌نامی برای نهضت ملی مسکن نداشتیم و در زاوین نیز تعداد ثبت‌نامی‌ها بسیار محدود و حدود ۱۲ نفر بود، به دلایل عدم استقبال شهروندان از طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: نخستین مشکل در آورده اولیه بود که بسیاری به دلیل مسائل اقتصادی توان تأمین آن را نداشتند.
وی عنوان کرد: اغلب مصالح ساختمانی از مشهد تأمین می‌شود و مسافت و جاده‌های نامناسب موجب افزایش کرایه حمل و نقل و 
در نهایت گران تمام شدن ساخت و ساز می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه