همه‌ چیز در مورد عرضه میوه شب عید در خراسان رضوی

همه‌ چیز در مورد عرضه میوه شب عید در خراسان رضوی


​​​​​​​رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد در خصوص وضعیت خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید و عرضه آن با قیمت‌های تنظیم بازار گفت: ۶۰۰ تن میوه شامل ۴۰۰ تن پرتقال و ۲۰۰ تن سیب درختی به صورت مستقیم توسط اتحادیه میادین میوه و تره‌بار خراسان رضوی بدون سود و با قیمت تمام شده کف میدان در استان برای شب عید نوروز توسط اعضا توزیع خواهد شد.
حیدر ساکن برجی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: همچنین ۲۰۰ تن میوه توسط شرکت تعاونی روستایی و بخش دیگری از زیرمجموعه‌های جهاد کشاورزی استان خریداری شده است. بر همین اساس عرضه مستقیم میوه با قیمت‌های مناسب‌ در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد درباره افزایش قیمت میوه‌ شب عید تصریح کرد: سیب و پرتقال فراوان موجود است؛ اما قیمت آن‌ها با توجه به وضعیت اقتصادی کشور افزایش یا کاهش خواهد یافت. با توجه به صادرات محصولات، قیمت روزانه میوه به اضافه ۱۵ درصد هزینه‌های حمل مبنا قرار می‌گیرد.
وی درباره سهم مشهد از میوه‌های شب عید عنوان کرد: ابتدا قرار بود ۲۵ جایگاه در اختیار اتحادیه قرار بگیرد؛ اما انجام این کار را به سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری محول کردند که به هفت مرکز تقلیل پیدا کرد. اکنون تفاهم شده اتاق تعاون در چهار نقطه شهر بار را به صورت عمده منتقل و از آنجا به صورت مویرگی از طریق شرکت‌های تعاونی میوه پخش کند تا از این طریق سود مازاد حذف شود و تنها 5 درصد هزینه‌ها لحاظ شود. همچنین برنامه‌ریزی‌ها حاکی از این است که جهاد و شهرداری جایگاه‌های عرضه مستقیم را به اتحادیه معرفی کنند.  
ساکن برجی خاطرنشان کرد: بخشی از میوه‌هایی که امسال قرار است توزیع شود، از تولیدات استان است. در همین راستا حدود ۲۰۰ تن سیب از تولیدات استان با قیمت مناسب و با موافقت نهادهای نظارتی برای مصرف به شهروندان ارائه خواهد شد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه